POVEZNICE NA SADRŽAJE IZ PODRUČJA PROFESIONALNOG USMJERAVANJA:
1. WEB portal: https://e-usmjeravanje.hzz.hr
https://e-usmjeravanje.hzz.hr/Predanketa
https://e-usmjeravanje.hzz.hr/kamo-nakon-osnovne-skole
2. Upitnik profesionalnih interesa i kompetencija „Moj izbor“ :
3. Brošura s informacijama o školama i zanimanjima:
Radionica - eko kalkulator
Eko kalkulator
Ravnateljica, učiteljica engleskog jezika i fizike su s učenicima 8. razreda održale vrlo zanimljivu radionicu na temu „Eko kalkulator – ekološki otisak“. Prethodno su učenici na satu fizike učili o važnosti štednje energije. Na pitanje o informiranosti i značenju eko-kalkulatora saznali smo da nemaju nikakva saznanja. Slijedilo je objašnjenje uz pripremljenu tablicu
Ljudska se aktivnost temelji na potrošnji prirodnih resursa i na proizvodnji otpada. S porastom stanovnika na planeti Zemlji raste potrošnja zemljinih resursa, što znači da je resursa sve manje na raspolaganju – i zbog same potrošnje, i zbog onečišćenja.
Ekološki otisak mjeri zahtjeve ljudske populacije u odnosu na resurse kojima raspolažemo. Mjerenja pokazuju da je ljudsko potraživanje višestruko veće (u ekstremnijim slučajevima čak i deseterostruko) u odnosu na Zemljine biološki raspoložive površine tla koje čine šume, pašnjaci, obrađene površine i ribolovilišta. Te površine, kao i zrak koji udišemo, neprestano stradavaju – dijelom zbog neracionalne eksploatacije, a dijelom zbog zagađivanja.
Jednostavnim rječnikom: ekološki otisak je brojčani pokazatelj omjera ljudske potražnje za resursima u odnosu na njihovu realnu raspoloživost.
Prema mjerenjima iz 2010. godine (Global Footprint Network’s 2010 Edition), ekološki otisak Hrvatske iznosi 3,75.
Što je kalkulator ekološkog otiska
Kalkulator ekološkog otiska je kompjutorski program koji omogućuje unos brojčanih vrijednosti vezanih uz naše potrošačke i druge navike na temelju čega se omogućuje i personalizirani izračun našeg osobnog ekološkog otiska. Drugim riječima, služenje kalkulatorom omogućit će nam da pojedinačno spoznamo ekološku dimenziju svojih navika i dnevnih izbora, skrećući nam pažnju na to koje izbore možemo promijeniti kako bismo smanjili svoj ekološki otisak te time doprinijeli ne samo uštedama u vlastitu kućnome budžetu i zdravijem životu, već i smanjenju ekološkog otiska Hrvatske.
Htjeli smo saznati kako smanjiti svoj ekološki otisak na korist svojega zdravlja, okoliša i svojega kućnog budžeta
Pronašli smo na net-u Testnu verziju koja omogućuje okvirni izračun vrijednosti osobnog ekološkog otiska.
U učionici informatike nestrpljivo su počeli ispunjavati upitnik u „Kalkulatoru ekološkog otiska“ kako bi dobili izračune svog ekološkog otiska. Učenici su bili vrlo aktivni, postavljali su mnoga pitanja i uspoređivali svoje odgovore s drugima u razredu . Rezultati su im bili vrlo zanimljivi.
Zaključak:
Većom štednjom, zdravom prehranom, fizičkim aktivnostima, recikliranjem…. doprinosimo svom zdravlju i zdravlju planete Zemlje.
Saznali smo da možemo u drugom programu izračunati uštedu okoliša.
Zahvaljujući eko-kalkulatoru, može se provjeriti utjecaj recikliranog papira na okoliš. Također se može postignuti rezultat izračuna koristiti u mnogim tvrtkama.
U ovoj školskoj godini djelatnici OŠ Dobri prijavili su se na tri natječaja u aktivnostima K1 i K2.
1.Projekt K1 aktivnost, pod nazivom „U očima različiti, u srcima jednaki“.
Ovim projektom koji je trebao poticati multikulturalnost u školi željela se postići tolerancija učenika prema kolegama-pripadnicima različitih kulturnih, religijskih i rasnih skupina te prezentirati njihova različitost kao bogatstvo, ne prepreka te kao mogućnost širenja vidika, kako za učenike, tako i za njihove roditelje.
Način na koji smo željeli ostvariti je primjena novih oblika i metoda rada koji potiču suradničko učenje i interakciju među učenicima. Zatim uvođenjem novih programa u Školski kurikulum kroz satove razrednika, izvannastavne aktivnosti, kulturna zbivanja, izvanučioničke aktivnosti i školske projekte. Takav cjelovit i promišljen pristup omogućio bi da svi učenici škole budu od najranije dobi kroz različite aktivnosti dio ovog projekta i time se izbjegne dosadašnja rascjepkanost.
2.Projekt „Unapređenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja (u suradnji dviju srednjih škola i jedne osnovne škole u Splitu).
Kroz projekt smo planirali
3.Projekt „Future, work, home - today's planning, tomorrow's realization" (u suradnji s Rumunjskom i Poljskom)
Projekt je namijenjen starijim učenicima škole u svrsi pomoći odabira budućih zanimanja. Učenici bi bolje razumjeli lokalno tržište i razvili ključne kompetencije. Naučili bi više o radu u različitim okruženjima, komunikaciji na drugim jezicima, korištenju ICT tehnologije, osnove dizajniranja, planiranja i načinima gradnje. Koordinator projekta je Ravnateljica.
Sretni smo što nam je Agencija za mobilnost i programe EU odobrila projekt „Future, work, home - today's planning, tomorrow's realization“. Ostala dva projekta planiramo doraditi i opet poslati na natječaj.
U sklopu projekta Erasmus + K2 aktivnosti nam uskoro sedam učenika sedmih i osmih razreda (Ajla Šećerović, Bartul bojić, Sanda Bekavac, Laura Gazzari, Anamarija Markić i Luka Rajniš) zajedno s mentorima: Jadrankom Vujčić, Perom Kuriljem i Mirjanom Dodig putuju u Rumunjsku na transnacinalnu aktivnost učenja, podučavanja i osposobljavanja. Pored naših djelatnika i učenika će biti i škola – parner iz Poljske sa svojim predstavnicima: 8 učenika i 3 učitelja. U vremenu od 12. 11. 2017. do 17. 11. 2017. bit će organizirane mnoge zanimljive aktivnosti. Naši učenici s mentoricom Feliciom Granić pripremaju ppt prezentacije na engleskom jeziku o ljepoti naše domovine, grada Splita i našoj školi. Pero Kurilj i Jadranka Vujčić s učenicima pripremaju ppt prezentaciju o modernoj gradnji u RH, a učiteljica Bruna Ovčar izrađuje modele kuća koje ćemo izložiti na izložbi zemalja - partnera. Boravak u Rumunjskoj će biti vrlo zanimljiv i bogat raznim aktivnostima, poput:
Avio karte su kupljene i veselimo se putovanju!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |