preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Prehrana učenika
Produženi boravak
Upisi u 1. razred osnovne škole
Erasmus akreditacija

Priloženi dokumenti:
1.jpg

Upisi u srednju školu
Vijesti

Projekt: Pametna kuća

Nekoliko tjedana trajala je radionica izrade pametne kuće. Na radionici su sudjelovali učenici osmog razreda.  Voditelji su bili učitelj tehničke kulture i učitelj informatike.

Učenici su dobili zadatak prikupiti što više podataka o izgledu i funkciji pametne kuće.  

Zatim je slijedio razgovor o prikupljenim podatcima i objašnjenje.

Pametna kuća ili kuća budućnosti je spoj modernog s tradicionalnim. Podrazumijeva korištenje napredne tehnologije kao što su razni senzori za očitavanje parametara iz našeg okruženja. Tako u pametnoj kući možemo koristiti senzore za očitanje temperature, svjetla, potrošnju struje te druge senzore koji mogu utjecati na naš život. Mogu nam omogućiti brže obavljanje određenih poslova, smanjivanje troškova života, odnosno uštedu resursa koje inače možemo koristiti u većoj mjeri.

Naša pametna kuća će nam omogućiti jednostavniji život, brže obavljanje nekih manjih aktivnosti, povećati točnost i smanjiti mogućnost zaboravljanja određenih zadataka koje moramo obaviti.

      

      

     


 Elementi pametne kuće

Sustav pametne kuće sastoji se od kućne mreže i uređaja. Uređaji u sebi mogu imati razne kombinacije senzora, kontrolora i sučelja za komunikaciju s ljudima ili drugim uređajima. Senzori služe za mjerenje vrijednosti u okolini kuće na temelju kojih se može donijeti odluka. Neke od, za sustav, zanimljivih vrijednosti koje se mogu mjeriti su primjerice: temperatura, atmosferski uvjeti, osvjetljenje, pokreti, buka, ... Zadaća kontrolora je upravljanje stanjima sustava i prijelazima u druga stanja, na primjer, rad svjetla, klime uređaja, audio sustava... 

Koraci u izradi pametne kuće:

  1. Planiranje
  2. Implementacija
  3. Analiza

Planiranje

Zadaci za pametnu kuću su bili:

  1. Uključiti grijanje ako je temperatura niža od poželjne
  2. Regulacija osvjetljenja prostorija u skladu sa vanjskim osvjetljenjem
  3. Ulaz u kuću pomoću RFID kartice

Prednosti korištenja tehnologije sa senzorima:

  1. Jednostavnije je npr. da vam se toplina samo regulira u skladu s vanjskim svijetlom nego da morate ručno.
  2. Radnje će se brže obaviti jer imamo manje šanse da ćemo zaboraviti, ali ako i zaboravimo sustav će to za nas napraviti
  3. Ako sustav sam priguši svijetla uštedjeti ćemo struje smanjuje se potrošnja električne energije i također i naši računi

Nedostatci korištenje tehnologije sa senzorima:

  1. Manje ćemo se kretati zato što sustav sve radi za nas
  2. Ako sustav zakaže, a mi mislimo da on radi poslove za nas kao npr. probudi nas ujutro u 7h a on zakaže moglo bi biti problema

Senzori koji su korišteni  u projektu:

  1. senzor za detekciju razine osvjetljenja
  2. RFID senzor za pristup
  3. sklop za regulaciju temperature i osvjetljenja u prostorija

Implementacija

 Na satu tehničke kulture su izrađivali dvije kuće od tvrdog materijala. Najprije su prema pripremljenom nacrtu izrezali sve potrebne dijelove i zatim krenuli sa sastavljanjem.  

Nakon što su izgradili kuće, na  satovima informatike  krenuli su sa ožičavanjem,  odnosno izradom instalacija i postavljanjem senzora, na način da su lemili sve komponente. Na kraju su dodali programatore, te ih programirali.  

Osmislili smo upravljanje kućnom rasvjetom pomoću aplikacije i raznim senzorima. U kući smo postavili  led diode koje se uključuju kad se vanjska svjetlost smanji ispod određene razine. Kao indikator svjetlosti koristili smo fotootpornik koji smo postavili na vanjski zid makete. Temperaturu i vlagu mjeri senzor i u ovisnosti o tome regulira klimatizaciju kuće. Kući pristupamo koristeći pametnu karticu.

Razvoj pametne kuće je vrlo popularno i istraživački aktivno područje u raznim granama informatičke industrije.  Pametna kuća je potencijalna revolucija kućnog života no još svi problemi nisu riješeni.

Pametna kuća će se  koristiti u  školi da bi i budući učenici znali funkciju i kako se upravlja različitim komponentama. 

Škola je nabavila meteorološku stanicu sa vanjskim senzorom. Njome smo mjerili unutarnju i  vanjsku temperaturu zraka. Uspoređivali smo razlike u temperaturama vanjskog i unutarnjeg prostora. Isto tako smo uspoređivali vlagu u unutarnjem i vanjskom prostoru. Posebno je zanimljivo pratiti dnevne razlike u temperaturama i prognoza vremena za naredne dane.

Učenici su upoznati s pojmom eko kalkulator , što je bila tema prethodne radionice.

Sljedeći tjedan je nastavak s daljnjim ožičavanjem i ugradba novih komponenti.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Mirjana Dodig   datum: 6. 3. 2019.

O projektu

U ovoj školskoj godini djelatnici OŠ Dobri prijavili su se na tri natječaja u aktivnostima K1 i K2.  

1.Projekt K1 aktivnost, pod nazivom  „U očima različiti, u srcima jednaki“.

Ovim projektom koji  je trebao poticati multikulturalnost u školi željela se postići tolerancija učenika prema kolegama-pripadnicima različitih kulturnih, religijskih i rasnih skupina te prezentirati njihova različitost kao bogatstvo, ne prepreka te kao mogućnost širenja vidika, kako za učenike, tako i za njihove roditelje. 

Način na koji smo  željeli ostvariti je  primjena novih oblika i metoda rada koji potiču suradničko učenje i interakciju među učenicima. Zatim uvođenjem novih programa u Školski kurikulum kroz satove razrednika, izvannastavne aktivnosti, kulturna zbivanja, izvanučioničke aktivnosti i školske projekte. Takav cjelovit i promišljen pristup omogućio bi  da svi učenici škole budu od najranije dobi kroz različite aktivnosti dio ovog projekta i time se izbjegne dosadašnja rascjepkanost.

2.Projekt „Unapređenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja (u suradnji dviju srednjih škola i jedne osnovne škole u Splitu).

Kroz projekt smo planirali

  • usavršavanje šest odgojno – obrazovnih djelatnika te razvoj i provedbu  izvannastavnih aktivnosti unutar školskog kurikuluma za digitalnu i financijsku pismenost. Kroz izvannastavne aktivnosti  bi učenici usvojili niz mentalnih i tehničkih vještina koje bi ih osposobili za pronalaženje, kritičko vrjednovanje, obradu i korištenje informacija. Informacijski pismena osoba spremna je za cjeloživotno učenje, što znatno smanjuje rizik od prijevremenog napuštanja obrazovanja, dugotrajne nezaposlenosti i društvene isključenosti.

3.Projekt „Future, work, home - today's planning, tomorrow's realization" (u suradnji s Rumunjskom i Poljskom)

Projekt je namijenjen starijim učenicima škole u svrsi pomoći odabira budućih zanimanja.  Učenici bi bolje razumjeli lokalno tržište i  razvili  ključne kompetencije.  Naučili bi više o  radu u različitim okruženjima, komunikaciji na drugim jezicima, korištenju ICT tehnologije, osnove dizajniranja, planiranja i načinima gradnje. Koordinator projekta je Ravnateljica.

Sretni smo što nam je Agencija za mobilnost i programe EU odobrila projekt „Future, work, home - today's planning, tomorrow's realization“. Ostala dva projekta planiramo doraditi i opet poslati na natječaj. 

Aktivnosti

U sklopu projekta Erasmus + K2 aktivnosti nam uskoro  sedam učenika sedmih i osmih razreda (Ajla Šećerović, Bartul bojić, Sanda Bekavac, Laura Gazzari, Anamarija Markić i Luka Rajniš) zajedno s mentorima: Jadrankom Vujčić, Perom Kuriljem i Mirjanom Dodig putuju u Rumunjsku  na transnacinalnu aktivnost učenja, podučavanja i osposobljavanja.  Pored naših djelatnika i učenika će biti i škola – parner iz Poljske sa svojim predstavnicima: 8 učenika i 3 učitelja.  U vremenu od 12. 11. 2017. do 17. 11. 2017. bit će organizirane mnoge zanimljive aktivnosti. Naši učenici s mentoricom Feliciom Granić pripremaju ppt prezentacije na engleskom jeziku o ljepoti naše domovine, grada Splita i našoj školi. Pero Kurilj  i Jadranka Vujčić s učenicima pripremaju ppt prezentaciju o modernoj gradnji  u RH, a učiteljica Bruna Ovčar izrađuje modele kuća koje ćemo izložiti na izložbi  zemalja - partnera.  Boravak u Rumunjskoj će biti vrlo zanimljiv i bogat raznim aktivnostima, poput:

  • Večer dobrodošlice
  • Sastanci s predstavnicima lokalne samouprave,
  • Izložba radova vezano za modernu stambenu gradnju partnerskih zemalja,
  • Sastanci s lokalnim obrtnicima – izrada ručnih radova
  • Radionice „Moderna gradnja“, „Dizajniranje odjeće od recikliranih materijala“…
  • Igre na otvorenom,  rješavanje zadataka vezano za dimenzioniranje, troškove gradnje, planiranje….
  • Sastanci i radionice na fakultetu
  • Predavanje na temu obnovljivih izvora energije
  • Večer kulturne baštine partnerskih zemalja….

 

Avio karte su kupljene i veselimo se putovanju!

 

                        

Tražilica



Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Popis udžbenika

Virtualna šetnja školom


EDIT CodeSchool


Zahvalnice


OŠ DOBRI

 


eDnevnik


Erasmus


Zaštita djece na internetu

Kviz SafetyNet

E - bonton

 

 





preskoči na navigaciju