POVEZNICE NA SADRŽAJE IZ PODRUČJA PROFESIONALNOG USMJERAVANJA:
1. WEB portal: https://e-usmjeravanje.hzz.hr
https://e-usmjeravanje.hzz.hr/Predanketa
https://e-usmjeravanje.hzz.hr/kamo-nakon-osnovne-skole
2. Upitnik profesionalnih interesa i kompetencija „Moj izbor“ :
3. Brošura s informacijama o školama i zanimanjima:
MOTIVACIJA ZA UČENJE
Motivacija je želja da se postigne neki uspjeh i spremnost da se za postizanje tog cilja uloži potreban napor.
Dolazi od latinske riječi movere – kretati -MOTIVIRATI – POKRENUTI
Jedna od najvećih poteškoća u poučavanju je kako povećati motivaciju učenika i njihov angažman u školi?
Trebali bismo razviti stav da je učenje korisno, da je vrijedno imati znanja, da se tako obogaćujemo i oplemenjujemo. Takav stav prema učenju trebaju razvijati i škola i roditelji.
KAKO POMOĆI DJETETU U UČENJU ?
Potičite dijete u učenju optimističnim stavom i očekivanjima, ali ne previsokim da ga ne biste obeshrabrili. Često čujemo kako roditelji kažu djeci: "Ne učiš za mene nego za sebe.".
Ljudsko ponašanje (tako i učenje) motivirano je s dvije osnovne vrste motivacije: vanjskom i unutarnjom motivacijom.
Vanjska motivacija
Kod vanjske motivacije naše je ponašanje potaknuto nekim vanjskim motivom. Na primjer, učenik uči zato da bi dobio dobru ocjenu, izbjegao kaznu, ili dobio neku, od roditelja obećanu, nagradu. Njegovo ponašanje je u ovom slučaju motivirano događajem izvan njega. Ova vrsta motivacije nije loša sama po sebi loši, ali često nije dovoljna da bi se osoba zaista primila učenja ili nekog drugog ponašanja.
Unutarnja motivacija
Unutarnja motivacija pokreće osobu iznutra, pa tada učenik puno lakše uči i najčešće uživa u tome ili u bilo kojoj drugoj aktivnosti (ponašanju). Na primjer, učenik uči o nekoj zemlji da bi saznao podrijetlo svoje obitelji, učenik koji uči engleski da bi mogao komunicirati putem interneta s vršnjacima iz drugih zemalja i sl. Učenici s ovom motivacijom često ulažu više truda u učenje, uporniji su, uče s razumijevanjem i koriste više različitih tehnika učenja.
Iskustvo pokazuje da je najučinkovitija kombinacija jedne i druge motivacije.
Napravimo korak naprijed!
Možete zapitati Vaše dijete:
Roditelji koji podržavaju znatiželju djece: potiču njihova pitanja, istraživanje okoline, daju im materijale i izvore kojima proširuju svoje znanje o svijetu – poručuju da je učenje vrijedno truda i zabavno!
Pomaže kod poticanja motivacije vježba s djecom da napišu pet razloga zbog kojih uče. Mogu i roditelji napisati pa međusobno porazgovarati i usporediti odgovore.
Navedite pet razloga zbog kojih učite:
1.
2.
3.
4.
5.
Tko hoće nešto naučiti, naći će način.
Tko ne želi, naći će izliku."
Pablo Picasso
Grozdana Matanović, psihologinja škole
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |