POVEZNICE NA SADRŽAJE IZ PODRUČJA PROFESIONALNOG USMJERAVANJA:
1. WEB portal: https://e-usmjeravanje.hzz.hr
https://e-usmjeravanje.hzz.hr/Predanketa
https://e-usmjeravanje.hzz.hr/kamo-nakon-osnovne-skole
2. Upitnik profesionalnih interesa i kompetencija „Moj izbor“ :
3. Brošura s informacijama o školama i zanimanjima:
Brendiranje kulturom: U ćakuli s mojim gradom
Učitelji pozvani u Školu stvaralaštva i ove su godine imali priliku sudjelovati u radnom druženju hospitanata u kojemu jedni drugima predstavljaju svoj zajednički rad prema zadatku koji smo imali provesti nakon povratka iz Novigrada.
Ove godine odabran je zadatak koji će doprinijeti razvoju sedme ključne kompetencije - osjećaj za inicijativu i poduzetništvo: sposobnost pretvaranja ideja u aktivnosti kroz kreativnost, inovacije i poduzimanje rizika, kao i sposobnost planiranja i upravljanja projektima i osme ključne kompetencije - kulturna svijest i izražavanje sposobnosti da se cijeni kreativna važnost ideja, iskustava i osjećaja u medijima poput glazbe, književnosti i vizualnih i izvedbenih umjetnosti.
Da bismo lakše pristupili zadatku i dobili ideju koje kulturno (ne)materijalno dobro može postati brend, dobili smo na uvid knjigu Jasne Horvat i Josipe Forjan Brendiranje kulturom: glagoljica u kojoj je predstavljen model kružne kreativnosti (područje kreativne industrije) kojemu je idejno polazište glagoljica, odnosno roman Az Jasne Horvat koji je 2010. godine nagrađen HAZO-ovom nagradom.
Učitelji su podijeljeni u skupine i dobili zadatak odabrati jedno vrijedno (ne)materijalno kulturno i tradicionalno hrvatsko dobro koje prema našim saznanjima nije dovoljno priznato, prepoznato i poznato javnosti, a može biti vezano za naš kraj iz kojeg dolazimo ili naše područje kojim se bavimo, a vrijedno je i jedinstveno. Imali smo oblikovati zadatak za svoje učenike u kojemu će oni istražiti i otkriti najbolji način predstavljanja toga dobra.
Ciljevi projekta:
predstavljanje stvorenog proizvoda
40 učitelja iz cijele Hrvatske razvrstano je u 8 skupina, a na zajedničkom mrežnom sastanku odabrali smo temu, odnosno jedno (ne)materijalno kulturno dobro, osmislili aktivnosti na sa svojim učenicima koje smo proveli tijekom redovne nastave ili izvannastavnih aktivnosti. S učenicima smo razmotrili mogućnosti predstavljanja ili populariziranja kulturnog dobra svoga kraja široj javnosti. Izabrali smo temu U ćakuli s mojim gradom i naziv skupine Ćakulone.
Svaka skupina izrađuje jednu zajedničku prezentaciju u kojoj će predstaviti kreativne i istraživačke zadatke za učenike u formi Pecha Kucha, do 20 kliznika i do 7 minuta trajanja.
Kako smo primijenili model kružne kreativnosti?
Učiteljica Valerija Ritterman Medvidović provela je s učenicima aktivnosti koje je predstavila u projektu Mali Splitski rječnik. Kako su došli na ideju i koliko su ju zanimljivo i uspješno ostvarili, uvjerite se sami uživajući u Power Point prezentaciji u prilogu.
Projekt Split u mojim očima nastao je tako što sam učenike odvela u inspirativnu šetnju gradom koja je imala za cilj potaknuti kreativnost, pomaknuti granice učionice i zapaliti maštu učenika.
Podijeljeni u skupine, učenici su dobili zadatke:
1. Fotografi - fotografiraju zanimljive oblike koje uoče na znamenitostima i općenito u staroj gradskoj jezgri - kasnije od njih izrađuju digitalni kalendar u Canvi.
2. Slikari - slikaju ono što oni uoče a i neke motive s fotografija fotografa i pripremaju izložbu.
3. Pjesnici - pišu stihove lirskih pjesama nadahnuti motivima grada.
4. Pripovjedači - uoči zanimljive motive (balkon, tiramolu, prozor, dvor, škure...) i pišu priču).
5. Geografi - istražuju najljepša i najugodnija mjesta za fotografiranje i dokumentiraju ih.
Nastao je mali splitski vodič naziva Split u mojim očima.
Uživajte u našoj Padlet ploči.
Katarina Pleić, prof. mentor
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |