„Noć knjige“ u 3.A razredu
U srijedu, 23.travnja 2025. učenici 3.a razreda pod vodstvom svoje učiteljice obilježili su „Noć knjige“. Čitalo se, pisalo, crtalo, natjecalo u kvizovima…sve kroz igru i zabavu u noćnom ugođaju (zvjezdano nebo) naše učionice. Učenici su se na samom početku upoznali s manifestacijom „Noći knjige“ koja je pokrenuta 2012. godine, kako bi se, bez zatvaranja očiju pred često nelijepom svakodnevicom, barem na jedan dan govorilo o čaroliji stvaranja i radosti čitanja knjiga. Cilj je kroz razne aktivnosti potaknuti kulturu čitanja, uvažavanja i poštivanja knjige te dati poticaj razgovoru o važnosti knjige u društvu.
Ove godine „Noć knjige“ se obilježava pod temom „Ljudi i životinje“. Kao čovjeku najbliža bića, životinje su prisutne u svim područjima ljudskog opstanka i izričaja. One su i nepresušan izvor inspiracije. U književnosti životinje često simboliziraju ideje i moralne vrijednosti. One su likovi i junaci, ključni likovi priča koje odražavaju ljudska stanja, ponašanja i misli. Učenici su upoznali zaštitno lice „Noći knjige“ – hobotnicu Tint Uljević koja nam šalje snažnu poruku „Čak i na dnu mora, čitati se mora!“ Tako smo krenuli sa zajedničkim čitanjem Ježeve kućice i gledanjem istoimenog animiranog filma, nakon čega smo imali kratki kviz znanja o pročitanoj priči. Nakon toga, slijedio je najuzbudljiviji dio dana – Pub kviz „Knjižni ZOO“ . Učenici su se podijelili u ekipe, pažljivo čitali zagonetne tekstove, pogođali imena životinja i naslove knjiga u kojima se one pojavljuje kao glavni ili sporedni lik. Kako to i bude u pub kvizovima bilo je tu grickalica i sokića. Čitale su se zagonetke o životinjama, rješavali labirinti u paru. Na kraju smo povezali „Noć knjige“ i etwinning projekt „U svijetu likovnih umjetnika 7“ pa smo naše ježiće oslikali po uzoru na likovnu umjetnicu Milu Marquis.
Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave
Radionica “Od autora do čitatelja” s učenicima 3.A razreda
Bilo je pravo zadovoljstvo ugostiti učenike 3.A razreda, koji su u pratnji svoje učiteljice Ivane Kvesić posjetili školsku knjižnicu na radionici “Od autora do čitatelja”.
Kroz interaktivnu prezentaciju, djeca su imala priliku otkriti sve tajne procesa nastanka knjige – od trenutka kada autor započne pisanje do trenutka kada knjiga stigne u ruke čitatelja. Naučili su tko sve sudjeluje u izradi knjige: pisci, urednici, ilustratori… Zavirili smo i u dijelove knjige: korice, hrbat, knjižni blok, naslovnu stranicu, sadržaj, bilješke o piscu.
Kako bi iskustvo bilo još bogatije, naša priča o nastanku knjige nastavila se kroz kratki animirani film Fantastične leteće knjige g. Morisa Lessmora. Dok su djeca gledala animirani film, knjižničarka je simultano čitala knjigu, stvarajući tako jedinstveni doživljaj u kojem su se slika, zvuk i tekst spojili u savršen sklad.
Animirani film i knjiga omogućili su djeci da dublje razumiju važnost posla knjižničara te da osvijeste kako knjiga nije samo predmet – ona je živi svijet koji daje “boju” ljudima, pričajući priče koje oblikuju naše živote. Na taj način, uz igru i zabavu, djeca su također shvatila njezinu vječnu povezanost s čitateljima.
Vjerujem da su učenici 3.A iz školske knjižnice izašli s novim razumijevanjem ne samo procesa nastanka knjige, već i s dubljim poštovanjem prema knjižnicama, knjigama i svim onima koji omogućuju da priče dođu do nas.
Na putu “od autora do čitatelja” uvijek vas prati i vaša knjižničarka!
Jelena Torti
Svjetski dan činjenja dobrih djela
U sklopu etwinning projekta „Na putu dobrote 6“ učenici 3.a razreda su saznali više o Svjetskom danu činjenja dobrih djela koji se ove godine obilježavao 6.travnja. Dan dobrih djela je globalni pokret činjenja dobrih djela. Ljudi svih kultura i podrijetla ujedinjuju se u jednom danu kako bi zajedno činili dobro. Temelji se na jednostavnoj ideji da svatko može učiniti nešto dobro, bilo veliko ili malo, kako bi poboljšao svoje živote, živote drugih i pozitivno promijenio svijet. Odlučili smo učiniti nama možda malo, ali njima veliko dobro djelo, djeci dječjeg odjela KBC Split. Izradom proljetno – uskršnjih čestitki, pisanica i zečića na štapiću, proljetnih magneta u obliku cvijeta i slatkim paketićem željeli smo unijeti vedrinu i radost u njihove bolničke dane kroz ovo blagdansko vrijeme, te im zaželjeli puno zdravlja i brz oporavak.
Veliko hvala Školi u bolnici, učiteljicama Lani i Boženi na predivnoj suradnji.
“Misli dobro, govori dobro, čini dobro!”
Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Izvanučionička nastava glazbene kulture učenika trećih razreda
U utorak, 25. ožujka 2025. učenici 3.a i 3.b razreda u pratnji svojih učiteljica su sudjelovali u izvanučioničkoj nastavi glazbene kulture u Koncertnoj dvorani „Ivo Tijardović“. Učenici su slušali simfonijsku (glazbenu) bajku „Peća i vuk“ ruskog skladatelja Sergeja Prokofjeva. Kroz priču o malom dječaku Peći i njegovom susretu s vukom i drugim životinjama, na zabavan i scenski upečatljiv način, učenicima je približen klasični simfonijski orkestar. Prokofjev je svakom liku pridružio određenu orkestralnu sekciju, odnosno, grupu instrumenata u orkestru ili solistički instrument u orkestru, tj. orkestralni solo. Boja solo instrumenta ili grupe instrumenata označava pojedini lik i svaki njegov nastup, ali i karakter u glazbenoj priči. Po povratku u učionicu učenici su iskazali svoje dojmove, odredili ugođaj glazbene priče, a uz pomoć ilustracija likova i instrumenata u udžbeniku glazbene kulture ponovili iste. Dio atmosfere iz Koncertne dvorane „Ivo Tijardović“ donosimo kroz fotografije.
Ivana Kvesić i Ana Jelavić, učiteljice razredne nastave
21. OŽUJKA – SVJETSKI DAN OSOBA S DOWN SINDROMOM
KROMOSOM RADOSTI
U sklopu etwinning projekta „Na putu dobrote 6“, učenici 3.a razreda su kroz razne aktivnosti iskazali empatiju i podršku osobama s Down sindromom. Kroz kratki video uratak i informativni letak učenici su prvo upoznali što je to Down sindrom. Zajedničkim čitanjem knjige „Vedrina suncokreta“, autorice Nataše Šunić Vargec, upoznavajući Miu, djevojčicu s Downovim sindromom učenici su pobliže upoznali najčešća karakteristična obilježja djeteta s Downovim sindromom, ali i njezine životne rutine, aktivnosti, druženja s prijateljima…Uslijedio je razgovor o priči i izdvajanje najvažnijih poruka koje nam je Mia poslala kroz svoju životnu priču. Nakon toga učenici su riješavali labirint u obliku čarape u kojem je trebalo pomoći dječaku i djevojčici s Down sindromom pronaći put do penjalice. Za kraj je svaki učenik dizajnirao svoje šarene čarape kao znak podrške osobama s Down sindromom. Sažetak naših aktivnosti donosimo vam kroz fotografije.
Sjetite se da smo upravo u različitostima SVI jednakovrijedni.
U različitosti je ljepota i bogatstvo života.
Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave
Sigurna upotreba elektroničkih medija i zaštita na internetu
U sklopu sata prirode i društva („Sigurna upotreba elektroničkih medija“) i sata razrednika („Mediji oko nas“), učenici 3.a razreda upoznali su se s vrstama elektroničkih medija, njihovom svrhom, istraživali smo koje medije učenici svakodnevno koriste, koliko se često koriste mobitelom i za što ga upotrebljavaju, te koje mrežne stranice najčešće posjećuju. Došli smo do saznanja da većina učenika od elektroničkih medija koriste TV, mobitel i playstation (video igrice). Najčešće posjećuju edukativne mrežne stranice E – sfera i IZZI. Većina učenika je kazala da im je vrijeme provedeno u korištenju elektroničkih medija vremenski ograničeno. Radom u skupini učenici su osmislili pet najvažnijih pravila sigurne upotrebe interneta, te rješili Vennov dijagrom u kojem su usporedili (sličnosti i razlike) komunikacije putem interneta i komunikacije licem u lice.
Učiteljica je djeci pročitala osnovne savjete iz vodiča Centra za sigurniji internet kao npr. digitalna sigurnost i kontrola aktivnosti djece, sigurnost u videoigrama i na internetu, elektroničko nasilje, govor mržnje. Vodič i pripadajući letci nalaze se u našoj učionici, mjestu vidljivom i dostupnom svakom učeniku da iste pročita ili ponese kući svojim roditeljima.
Savjetujem svim roditeljima da posjete web stranicu Centra za sigurniji internet (csi.hr) na kojem možete pronaći mnogo korisnih informacija.
U nastavku ovog teksta nalazi se i „Pismo roditeljima“ – obavezno pročitajte.
Pismo roditeljima – opsanosti današnjice za djecu i utjecaj na njihovo mentalno zdravlje
Zajedno smo pogledali kratke edukativne video filmove koje svakako preporučamo svoj djeci i roditeljima, „Sigurnost i zaštita na internetu“
Sigurnost i zaštita na internetu,
Cyberbullying prevencija nasilja na Internetu i društvenim mrežama
Cyberbullying prevencija nasilja na Internetu i društvenim mrežama.
Digitalno odrastanje donosi brojne izazove. Kako bismo našoj djeci osigurali sigurno i odgovorno digitalno okruženje, svakodnevno se trudimo razvijati svijest o temeljnim pravilima sigurnog korištenja interneta i zaštite privatnosti.
Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave
Razredni maskembal
U Etnografskom muzeju
U ponedjeljak, 3.veljače 2025. učenici 3.a i 3. b razreda posjetili su u pratnji svojih učiteljica Etnografski muzej. Učenici su sudjelovali u izvanučioničkoj nastavi iz nastavnog predmeta Priroda i društvo u sklopu nastavne teme „Moj zavičaj u prošlosti“, te su na taj način pobliže upoznali život ljudi našeg zavičaja u prošlosti. Usporedili smo način život naših predaka u prošlosti s načinom današnjeg života.
Nakon razgledavanja muzejskog postava, slijedila je likovna radionica „Kamene priče“ u sklopu koje su učenici od gline izrađivali starinske predmete i namještaj dalmatinskih kamenih kuća.
U fotogaleriji možete vidjeti djelić poučne, zanimljive i kreativne atmosfere.
Učiteljice Ivana Kvesić i Ana Jelavić
Dioklecijanova škrinjica
U četvrtak, 29. siječnja 2025. učenici 3.a i 3.b razreda sudjelovali su u izvanučioničkoj nastavi u sklopu gradskog projekta “Dioklecijanova škrinjica”. U pratnji svojih učiteljica i turističkih vodiča grada Splita, obišli su staru gradsku jezgru i upoznali se sa izgradnjom Dioklecijanove palače, njenim izmjenama kroz povijesna razdoblja i važnosti u hrvatskoj i svjetskoj kulturnoj baštini.
Krenuli smo od makete grada na Rivi, pa kroz Mjedena vrata i Podrume, zatim do Peristila i Vestibula, katedrale sv. Dujma, Jupiterovog hrama, ulicom „Pusti me proć“, pa kroz Željezna vrata do Pjace, a ulicom Cardo i kroz Zlatna vrata stigli do spomenika Grgura Ninskog, zaželjeli želje na najpoznatijem palcu, te se preko Đardina vratili u školu.
Učiteljice Ivana Kvesić i Ana Jelavić












Projektne aktivnosti u znaku Valentinova
Kroz tjedan ususret Valentinova, učenici 3.a razreda su u sklopu dviju projektnih aktivnosti željeli poslati poruke ljubavi, zajedništva i sklada. U sklopu etwinning projekta „U svijetu likovnih umjetnika 7“, upoznali su mladu američku umjetnicu Genevieve Esson i na jedan sat slikali kao ona po uzoru na njena umjetnička djela „Blue Music Notes in Red Heart“ i „Mosaic Heart“. Iz hrvatskog jezika pričanjem šala i šaljivih događaja širili smo i dijelili osmijeh jedni drugima potaknuti pjesmom Božidara Prosenjaka „Osmijeh“, jer kako kažu stihovi „Iz osmijeha mijenja se svijet i bolji niče“. Kao aktivni promicatelji važnosti čitanja, sudjelovanjem u međunarodnom projekt „Naša mala knjižnica 2“ pročitali smo knjigu „Ne diraj macana dok spava“, pa nam je ona poslužila kao poticaj da napišemo pjesmice o zaljubljenim mačkama. Učenički radovi objavljeni su i na službenoj stranici Naše male knjižnice. Djelić radne atmosfere i naših radova donosimo vam kroz fotografije.
„Ljubav se zajedništvom i skladom množi!“
Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave