„Noć knjige“ u 3.A razredu

U srijedu, 23.travnja 2025. učenici 3.a razreda pod vodstvom svoje učiteljice obilježili su „Noć knjige“. Čitalo se, pisalo, crtalo, natjecalo u kvizovima…sve kroz igru i zabavu u noćnom ugođaju (zvjezdano nebo) naše učionice. Učenici su se na samom početku upoznali s manifestacijom „Noći knjige“ koja je pokrenuta 2012. godine, kako bi se, bez zatvaranja očiju pred često nelijepom svakodnevicom, barem na jedan dan govorilo o čaroliji stvaranja i radosti čitanja knjiga. Cilj je kroz razne aktivnosti potaknuti kulturu čitanja, uvažavanja i poštivanja knjige te dati poticaj razgovoru o važnosti knjige u društvu.

Ove godine „Noć knjige“ se obilježava pod temom „Ljudi i životinje“. Kao čovjeku najbliža bića, životinje su prisutne u svim područjima ljudskog opstanka i izričaja. One su i nepresušan izvor inspiracije. U književnosti životinje često simboliziraju ideje i moralne vrijednosti. One su likovi i junaci, ključni likovi priča koje odražavaju ljudska stanja, ponašanja i misli. Učenici su upoznali zaštitno lice „Noći knjige“ – hobotnicu Tint Uljević koja nam šalje snažnu poruku „Čak i na dnu mora, čitati se mora!“  Tako smo krenuli sa zajedničkim čitanjem Ježeve kućice i gledanjem istoimenog animiranog filma, nakon čega smo imali kratki kviz znanja o pročitanoj priči. Nakon toga, slijedio je najuzbudljiviji dio dana – Pub kviz „Knjižni ZOO“  . Učenici su se podijelili u ekipe, pažljivo čitali zagonetne tekstove, pogođali imena životinja i naslove knjiga u kojima se one pojavljuje kao glavni ili sporedni lik. Kako to i bude u pub kvizovima bilo je tu grickalica i sokića. Čitale su se zagonetke o životinjama, rješavali labirinti u paru. Na kraju smo povezali „Noć knjige“ i etwinning projekt „U svijetu likovnih umjetnika 7“ pa smo naše ježiće oslikali po uzoru na likovnu umjetnicu Milu Marquis.

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Radionica “Od autora do čitatelja” s učenicima 3.A razreda

Bilo je pravo zadovoljstvo ugostiti učenike 3.A razreda, koji su u pratnji svoje učiteljice Ivane Kvesić posjetili školsku knjižnicu na radionici “Od autora do čitatelja”.

Kroz interaktivnu prezentaciju, djeca su imala priliku otkriti sve tajne procesa nastanka knjige – od trenutka kada autor započne pisanje do trenutka kada knjiga stigne u ruke čitatelja. Naučili su tko sve sudjeluje u izradi knjige: pisci, urednici, ilustratori… Zavirili smo i u dijelove knjige: korice, hrbat, knjižni blok, naslovnu stranicu, sadržaj, bilješke o piscu.

Kako bi iskustvo bilo još bogatije, naša priča o nastanku knjige nastavila se kroz kratki animirani film Fantastične leteće knjige g. Morisa Lessmora. Dok su djeca gledala animirani film, knjižničarka je simultano čitala knjigu, stvarajući tako jedinstveni doživljaj u kojem su se slika, zvuk i tekst spojili u savršen sklad.

Animirani film i knjiga omogućili su djeci da dublje razumiju važnost posla knjižničara te da osvijeste kako knjiga nije samo predmet – ona je živi svijet koji daje “boju” ljudima, pričajući priče koje oblikuju naše živote. Na taj način, uz igru i zabavu, djeca su također shvatila njezinu vječnu povezanost s čitateljima.

Vjerujem da su učenici 3.A iz školske knjižnice izašli s novim razumijevanjem ne samo procesa nastanka knjige, već i s dubljim poštovanjem prema knjižnicama, knjigama i svim onima koji omogućuju da priče dođu do nas.

Na putu “od autora do čitatelja” uvijek vas prati i vaša knjižničarka!

Jelena Torti

Svjetski dan činjenja dobrih djela

U sklopu etwinning projekta „Na putu dobrote 6“ učenici 3.a razreda su saznali više o Svjetskom danu činjenja dobrih djela koji se ove godine obilježavao 6.travnja. Dan dobrih djela je globalni pokret činjenja dobrih djela. Ljudi svih kultura i podrijetla ujedinjuju se u jednom danu kako bi zajedno činili dobro. Temelji se na jednostavnoj ideji da svatko može učiniti nešto dobro, bilo veliko ili malo, kako bi poboljšao svoje živote, živote drugih i pozitivno promijenio svijet. Odlučili smo učiniti nama možda malo, ali njima veliko dobro djelo, djeci dječjeg odjela KBC Split. Izradom proljetno – uskršnjih čestitki, pisanica i zečića na štapiću, proljetnih magneta u obliku cvijeta i slatkim paketićem željeli smo unijeti vedrinu i radost u njihove bolničke dane kroz ovo blagdansko vrijeme, te im zaželjeli puno zdravlja i brz oporavak.

Veliko hvala Školi u bolnici, učiteljicama Lani i Boženi na predivnoj suradnji.

“Misli dobro, govori dobro, čini dobro!”

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Izvanučionička nastava glazbene kulture učenika trećih razreda

U utorak, 25. ožujka 2025. učenici 3.a i 3.b razreda u pratnji svojih učiteljica su sudjelovali u izvanučioničkoj nastavi glazbene kulture u Koncertnoj dvorani „Ivo Tijardović“. Učenici su slušali simfonijsku (glazbenu) bajku „Peća i vuk“ ruskog skladatelja Sergeja Prokofjeva. Kroz priču o malom dječaku Peći i njegovom susretu s vukom i drugim životinjama, na zabavan i scenski upečatljiv način, učenicima je približen klasični simfonijski orkestar. Prokofjev je svakom liku pridružio određenu orkestralnu sekciju, odnosno, grupu instrumenata u orkestru ili solistički instrument u orkestru, tj. orkestralni solo. Boja solo instrumenta ili grupe instrumenata označava pojedini lik i svaki njegov nastup, ali i karakter u glazbenoj priči. Po povratku u učionicu učenici su iskazali svoje dojmove, odredili ugođaj glazbene priče, a uz pomoć ilustracija likova i instrumenata u udžbeniku glazbene kulture ponovili iste. Dio atmosfere iz Koncertne dvorane „Ivo Tijardović“ donosimo kroz fotografije.

Ivana Kvesić i Ana Jelavić, učiteljice razredne nastave

21. OŽUJKA – SVJETSKI DAN OSOBA S DOWN SINDROMOM

KROMOSOM RADOSTI

U sklopu etwinning projekta „Na putu dobrote 6“, učenici 3.a razreda su kroz razne aktivnosti iskazali empatiju i podršku osobama s Down sindromom. Kroz kratki video uratak i informativni letak učenici su prvo upoznali što je to Down sindrom. Zajedničkim čitanjem knjige „Vedrina suncokreta“, autorice Nataše Šunić Vargec, upoznavajući Miu, djevojčicu s Downovim sindromom učenici su pobliže upoznali najčešća karakteristična obilježja djeteta s Downovim sindromom, ali i njezine životne rutine, aktivnosti, druženja s prijateljima…Uslijedio je razgovor o priči i izdvajanje najvažnijih poruka koje nam je Mia poslala kroz svoju životnu priču. Nakon toga učenici su riješavali labirint u obliku čarape u kojem je trebalo pomoći dječaku i djevojčici s Down sindromom pronaći put do penjalice. Za kraj je svaki učenik dizajnirao svoje šarene čarape kao znak podrške osobama s Down sindromom. Sažetak naših aktivnosti donosimo vam kroz fotografije.

Sjetite se da smo upravo u različitostima SVI jednakovrijedni.

U različitosti je ljepota i bogatstvo života.

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Sigurna upotreba elektroničkih medija i zaštita na internetu

U sklopu sata prirode i društva („Sigurna upotreba elektroničkih medija“) i sata razrednika („Mediji oko nas“), učenici 3.a razreda upoznali su se s vrstama elektroničkih medija, njihovom svrhom, istraživali smo koje medije učenici svakodnevno koriste, koliko se često koriste mobitelom i za što ga upotrebljavaju, te koje mrežne stranice najčešće posjećuju. Došli smo do saznanja da većina učenika od elektroničkih medija koriste TV, mobitel i playstation (video igrice). Najčešće posjećuju edukativne mrežne stranice E – sfera i IZZI. Većina učenika je kazala da im je vrijeme provedeno u korištenju elektroničkih medija vremenski ograničeno. Radom u skupini učenici su osmislili pet najvažnijih pravila sigurne upotrebe interneta, te rješili Vennov dijagrom u kojem su usporedili (sličnosti i razlike) komunikacije putem interneta i komunikacije licem u lice.

Učiteljica je djeci pročitala osnovne savjete iz vodiča Centra za sigurniji internet kao npr. digitalna sigurnost i kontrola aktivnosti djece, sigurnost u videoigrama i na internetu, elektroničko nasilje, govor mržnje. Vodič i pripadajući letci nalaze se u našoj učionici, mjestu vidljivom i dostupnom svakom učeniku da iste pročita ili ponese kući svojim roditeljima.

Savjetujem svim roditeljima da posjete web stranicu Centra za sigurniji internet (csi.hr) na kojem možete pronaći mnogo korisnih informacija.

U nastavku ovog teksta nalazi se i „Pismo roditeljima“ – obavezno pročitajte.

Pismo roditeljima – opsanosti današnjice za djecu i utjecaj na njihovo mentalno zdravlje

Zajedno smo pogledali kratke edukativne video filmove koje svakako preporučamo svoj djeci i roditeljima, „Sigurnost i zaštita na internetu“

Sigurnost i zaštita na internetu,

Cyberbullying prevencija nasilja na Internetu i društvenim mrežama

Cyberbullying prevencija nasilja na Internetu i društvenim mrežama.

Digitalno odrastanje donosi brojne izazove. Kako bismo našoj djeci osigurali sigurno i odgovorno digitalno okruženje, svakodnevno se trudimo razvijati svijest o temeljnim pravilima sigurnog korištenja interneta i zaštite privatnosti.

                                                                                 

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Karnevalske zgode kostura Janka u 3.a
U sklopu međunarodnog projekta “Naša mala knjižnica 2” učenici 3.a čitaju treću knjigu pod naslovom “Zgode kostura Janka”.  Učenici su proveli dva nezaboravna dana u društvu kostura Janka. Nakon ulaska Janka u našu učionicu nastalo je opće veselje. Janko nam je pomogao da ponovimo naučeno o ljudskom tijelu i važnosti očuvanja sustava organa za kretanje, te našeg zdravlja općenito,a zatim su učenici riješili zanimljiv kviz znanja u kreativnoj knjižici ” Naše male knjižnice 2″. Potaknuti igrokazom “Karnevalska veljača” sa sata hrvatskog jezika, odlučili smo maskirati našeg Janka. Potom je svaki učenik dobio drugačiji predložak kostura kojeg je trebalo ukrasiti (maskirati) prema vlastitoj želji. Na temelju maskiranog predloška kostura svatko je svom kosturu nadjenio ime i o njemu napisao činkvinu. Na pokladni utorak organizirali smo razredni maskembal, plesalo se i pjevalo,a Janko je bio glavni junak s kojim se svatko želio fotografirati.
Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Razredni maskembal 

 

Na pokladni utorak, u učionici 3.a razreda vlast su preuzele maškare, ali naravno pod palicom dirigentice učiteljice. Smijeh, pjesma, ples i zabava vladali su cijeli dan. Učilo se kroz igru pisano množiti, opisivali smo svoje maske, organizirali različite kutke za druženje (legići, stolni nogometaši, Picassići, dizajnerice nakita). Djelić atmosfere našeg razrednog maskembala donosimo vam kroz fotografije.
Ivana Kvesić,učiteljica razredne nastave

U Etnografskom muzeju

U ponedjeljak, 3.veljače 2025. učenici 3.a i 3. b razreda posjetili su u pratnji svojih učiteljica Etnografski muzej. Učenici su sudjelovali u izvanučioničkoj nastavi iz nastavnog predmeta Priroda i društvo u sklopu nastavne teme „Moj zavičaj u prošlosti“, te su na taj način pobliže upoznali život ljudi našeg zavičaja u prošlosti. Usporedili smo način život naših predaka u prošlosti s načinom današnjeg života.

Nakon razgledavanja muzejskog postava, slijedila je likovna radionica „Kamene priče“ u sklopu koje su učenici od gline izrađivali starinske predmete i namještaj dalmatinskih kamenih kuća.

U fotogaleriji možete vidjeti djelić poučne, zanimljive i kreativne atmosfere.

Učiteljice Ivana Kvesić i Ana Jelavić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dioklecijanova škrinjica

U četvrtak, 29. siječnja 2025. učenici 3.a i 3.b razreda sudjelovali su u izvanučioničkoj nastavi u sklopu gradskog projekta “Dioklecijanova škrinjica”. U pratnji svojih učiteljica i turističkih vodiča grada Splita, obišli su staru gradsku jezgru i upoznali se sa izgradnjom Dioklecijanove palače, njenim izmjenama kroz povijesna razdoblja i važnosti u hrvatskoj i svjetskoj kulturnoj baštini.

Krenuli smo od makete grada na Rivi, pa kroz Mjedena vrata i Podrume, zatim do Peristila i Vestibula, katedrale sv. Dujma, Jupiterovog hrama, ulicom „Pusti me proć“, pa kroz Željezna vrata do Pjace, a ulicom Cardo i kroz Zlatna vrata stigli do spomenika Grgura Ninskog, zaželjeli želje na najpoznatijem palcu, te se preko Đardina vratili u školu.

Učiteljice Ivana Kvesić i Ana Jelavić

Projektne aktivnosti u znaku Valentinova

Kroz tjedan ususret Valentinova, učenici 3.a razreda su u sklopu dviju projektnih aktivnosti željeli poslati poruke ljubavi, zajedništva i sklada. U sklopu etwinning projekta „U svijetu likovnih umjetnika 7“, upoznali su mladu američku umjetnicu Genevieve Esson i na jedan sat slikali kao ona po uzoru na njena umjetnička djela „Blue Music Notes in Red Heart“ i „Mosaic Heart“. Iz hrvatskog jezika pričanjem šala i šaljivih događaja širili smo i dijelili osmijeh jedni drugima potaknuti pjesmom Božidara Prosenjaka „Osmijeh“, jer kako kažu stihovi „Iz osmijeha mijenja se svijet i bolji niče“. Kao aktivni promicatelji važnosti čitanja, sudjelovanjem u međunarodnom projekt „Naša mala knjižnica 2“ pročitali smo knjigu „Ne diraj macana dok spava“, pa nam je ona poslužila kao poticaj da napišemo pjesmice o zaljubljenim mačkama. Učenički radovi objavljeni su i na službenoj stranici Naše male knjižnice. Djelić radne atmosfere i naših radova donosimo vam kroz fotografije.

„Ljubav se zajedništvom i skladom množi!“

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Skip to content