PROJEKT  GUSTAV SCHWAB, NAJLJEPŠE PRIČE KLASIČNE STARINE

Grčka mitologija oživjela u 7.b razredu

Učenici 7.b razreda kroz zanimljiv i sveobuhvatan projekt uronili su u svijet grčke mitologije, istražujući bogove, junake i priče koje već stoljećima oblikuju kulturu i književnost.

Svaki je učenik imao zadatak proučiti detalje o jednom od božanstava: Zeusu, Hadu, Posejdonu, Afroditi, Ateni, Apolonu, Artemidi i Aresu te priču o Trojanskom konju. Kroz čitanje priča klasične starine i prezentaciju svojih istraživanja pred razredom, učenici su razvijali istraživačke, komunikacijske i prezentacijske vještine.

Nakon toga uslijedili su kreativni timski zadaci u kojima su učenici pokazali svoje umjetničke i dramske talente:

Izrada stripa o tragičnoj priči Orfeja i Euridike

Radijska emisija o odnosu Zeusa i Here, najpoznatijeg božanskog para

Mapa putovanja Odiseja, s označenim susretima i preprekama koje je doživio

Mitološka sudnica u kojoj su razmatrani postupci Edipa

Izvještaji starogrčkih novinara o Prometeju i daru vatre čovječanstvu

Analiza mita o Narcisu, uspoređena s današnjim društvenim odnosima i percepcijom sebe

Ovaj projekt spojio je znanje, timski rad i kreativnost, omogućivši učenicima da uče na zanimljiv i njima blizak način. Grčka mitologija tako je, barem na trenutak, oživjela unutar školskih klupa.

Valerija Ritterman Medvidović, učiteljica hrvatskog jezika

PROJEKT LEKTIRA Jadranka Klepac, Miris knjige

 

Učenici 7.a i 7.b razreda tijekom listopada i studenog čitali su knjigu autorice Jadranke Klepac “Miris knjige”. Nakon što su pročitali knjigu trebali su izabrati jedan ili više mirisa koji su ih najviše asocirali na pročitanu knjigu, odnosno na koji način su je doživjeli svojim osjetilima. Na satu lektire dobili su zadatke nacrtati jedan ili više motiva po vlastitom izboru iz samog romana koristeći drvene bojice ili flomastere  te zalijepiti miris koji su ponijeli sa sobom. Među mirisima našli su se različiti biljni i voćni čajevi, kava, razni začini poput cimeta, latice ruža, kesteni, narančina kora, grančice ružmarina , lovorov list pa čak i malo klupko prašine. Također pojedini učenici doniijeli su pokazati njihove stare knjige iz obiteljske knjižnice pa smo zajedno kratko i pročitali par rečenica iz Danteove Božanstvene komedije na talijanskom jeziku.

Uz kraetivan način izražavanja također su odgovarali na pitanja vezana iz romana , a njihove radove možete vidjeti u prilogu.

 

Priredila: Valerija Ritterman Medvidović, prof. Hrvatskog jezika

PROJEKT MOJ KNJIŽEVNI JUNAK – MONOLOG

Monolozi književnih junaka u školskoj knjižnici

U pravoj svečanosti riječi, učenici 7.b razreda donijeli su dašak književne čarolije u školsku knjižnicu, gdje su održali kreativne monologe u ulozi svojih omiljenih književnih junaka. Publiku su činili znatiželjni učenici 4.b razreda i njihove učiteljice Marina Jukić i Valerija Ritterman Medvidović  koje su s velikim zanimanjem pratile svaku izvedbu.

Svaki učenik 7.b razreda imao je zadatak pripremiti i izvesti monolog u trajanju od jedne i pol do četiri minute. Među junacima su se našli i klasici poput Kosjenke iz pera Ivane Brlić-Mažuranić, Bambija, Crvenkapice i Snjeguljice, kao i suvremeni likovi poput Batmana, Spidermana, Gregovog dnevnika, Jakova, Parvane, Petre i dr.

Publika nije bila samo pasivna — učenici 4.b i učiteljice dodjeljivali su bodove od 1 do 10 za svaku izvedbu, čime su iskazali svoj kritički sud i podršku starijim kolegama. Ukupan broj bodova koji se mogao osvojiti iznosio je 60, a na kraju su izdvojeni i pohvaljeni autori osam najupečatljivijih ostvaraja; Luka Božić-Vittorio, Lucija Čović, Mia Kljaković-Gašpić, Toma Nezmeškal, Marita Rošin, Lana Lipar, Luka Luetić i Roko Luetić.

Ovaj događaj nije samo povezao učenike različitih razreda kroz ljubav prema književnosti, već je i potaknuo izražavanje, scensku sigurnost, kreativnost te međusobno uvažavanje. Čestitke svim sudionicima na uloženom trudu i sjajnim izvedbama!

 

Valerija Ritterman Medvidović, učiteljica hrvatskog jezika

Mali splitski rječnik 2.dio: tinel i kondut

 

 

U sklopu projekta i suradnje s Izvrsnom savjetnicom za hrvatski jezik , Sanjom Miloložom iz Osnovne škole Jure Kaštelana  iz Zagreba te učiteljice Hrvatskog jezika Valerije Ritterman Medvidović i ove godine učenici naše škole sudjelovali su u stvaranju splitskog rječnika s temom dnevnog boravka ( tinela) i wc-a (konduta).

 

Učenici 7.ih razreda; Mia Kljaković- Gašpić, Marita Rošin, Lovre Bilić, Lav Dobrijević i Toni Mihovilović , istraživali su dva mjeseca stare splitske riječi na temu dnevnog boravka te su pomoću vlastitih radova, plakata crtali i predmete koji su zastupljeni u tom prostoru imenujući ih na starom splitskom govoru (namještaj – mobilja, bančić – tamburin itd.)       Druga skupina učenika; Luka Luetić, Roko Luetić, Lana Lipar, Marin Jakovčević i Petra Baldasar , istraživali su drugo područje; wc /kupaonicu , odnosno na starom splitskom govoru, kondut. Također, svojim crtežima ili slikama na plakatima ispisivali su stare splitske riječi za određeni predmet (umivaonik- lavandin, ogledalo-zrcalo, četka- bruškin itd.)

 

Učenici su marljivo pristupili ovom istraživačkom projektu, naučili su nešto novo,a pogotovo što su imali priliku proučiti stare splitske riječi koje su danas sve manje zastupljene u kućanstvu. Njihov mali splitski rječnik trebao bi biti objavljen u digitalnom obliku tijekom ove školske godine. Zahvaljujem kolegici Sanji Miloloži na ukazanom povjerenju i na jezičnim savjetima kao i svim učenicima koji su sudjelovali sa svojim radovima.

Slike njihovih radova mogu se vidjeti u prilogu.

 

Valerija Ritterman Medvidović, učiteljica Hrvatskog jezika

Skip to content