
Noć knjige 2025.
U srijedu, 23. travnja 2025., u našoj školskoj knjižnici obilježili smo manifestaciju Noć knjige, koja se ove godine održava pod temom „Životinje i ljudi“ – uloga životinja u životima ljudi te njihovo mjesto u književnosti, kulturi i svakodnevici.
U veselim i poučnim radionicama sudjelovali su učenici produženog boravka prvih, trećih i četvrtih razreda, a sadržaji su bili raznoliki i prilagođeni njihovom uzrastu.
Najmlađi učenici crtali su različite vrste životinja prema uputama iz knjige „Kako nacrtati životinje“ autorice Željke Mezić. Nakon crtanja razgovarali smo o životinjama koje susrećemo u knjigama, a zatim im je knjižničarka pročitala Životinjsku abecedu – kroz koju su učenici ponavljali slova i otkrivali zanimljivosti o životinjama.
Učenici trećih i četvrtih razreda uživali su u slušanju priče Knjiga o džungli i pustolovinama dječaka Mowglija, nakon čega su pogledali i sinkronizirani animirani film na hrvatskom jeziku. Riječ je o animiranom klasiku The Jungle Book iz 1967. godine, u produkciji Walta Disneya, temeljenom na istoimenoj knjizi nobelovca Rudyarda Kiplinga.
Zahvaljujem svim učenicima i njihovim učiteljicama na sudjelovanju te se radujem novim druženjima uz knjige, likove i priče koje nas povezuju – s ljudima i sa životinjama!
Jelena Torti, školska knjižničarka
Čitajmo, svirajmo!
Učenici 4. a i b razreda produženog boravka, pod vodstvom knjižničarke Jelene Torti i učiteljice Ivone Bedalov Matas, sudjeluju u projektu koji potiče kreativno izražavanje, suradničko učenje i samopouzdanje kroz glazbu i književnost.
U prvom polugodištu slušali smo glazbene priče i zajedno promišljali kako stvoriti vlastitu. Čitali smo različite tekstove i pjesme, a zatim dali djeci slobodu da osmisle sadržaj svoje izvedbe. Odabrali su pjesmu Snovi u knjigama Ljerke Varge, koju su učili napamet recitirati. Dodali su šuškalice, udaraljke, osmislili vlastite ritmove, a dvije učenice svirale su klavijature i violinu. U izvedbu su uklopljeni i baletni te ritmički pokreti, stvarajući pravu malu umjetničku poslasticu koju su izveli povodom Dana škole.
U drugom polugodištu odlučili smo ići korak dalje – pisati vlastite glazbene priče! Nakon zajedničkog dogovora o temama, učenici su se podijelili u tri grupe:
- Jedna grupa osmislila je sportsku priču o rivalstvu košarkaša i nogometaša, s važnom porukom da su svi sportovi vrijedni i da sportski duh nosi poruku prijateljstva i zajedništva.
- Druga grupa stvorila je veselu priču o voću i povrću koje čini omiljenu rock grupu!
- Treća grupa odabrala je temu “Ne da mi se” i pretvorila je u zabavnu pustolovinu – planinarski izlet prepun iznenađenja.
Djeca su samostalno pisala tekstove, ilustrirala stranice svojih knjiga i glazbeno obogatila priče šuškalicama, bubnjevima i udaraljkama. Završne radove objedinili smo u digitalnom obliku koristeći Bookcreator, kako bi svi mogli uživati u djelima naših malaca genijalaca!
Ovaj projekt povezuje književnost i glazbu, potiče kreativnost, timski rad i izražavanje, a našim učenicima daje prostor da slobodno stvaraju, istražuju i rastu. Bravo za sve male umjetnike!
NE DA MI SE
VOĆE I POVRĆE
GLAZBENA PRIČA: KOJI SPORT JE BOLJI?
Jelena Torti, školska knjižničarka
Radionica “Od autora do čitatelja” s učenicima 3.A razreda
Bilo je pravo zadovoljstvo ugostiti učenike 3.A razreda, koji su u pratnji svoje učiteljice Ivane Kvesić posjetili školsku knjižnicu na radionici “Od autora do čitatelja”.
Kroz interaktivnu prezentaciju, djeca su imala priliku otkriti sve tajne procesa nastanka knjige – od trenutka kada autor započne pisanje do trenutka kada knjiga stigne u ruke čitatelja. Naučili su tko sve sudjeluje u izradi knjige: pisci, urednici, ilustratori… Zavirili smo i u dijelove knjige: korice, hrbat, knjižni blok, naslovnu stranicu, sadržaj, bilješke o piscu.
Kako bi iskustvo bilo još bogatije, naša priča o nastanku knjige nastavila se kroz kratki animirani film Fantastične leteće knjige g. Morisa Lessmora. Dok su djeca gledala animirani film, knjižničarka je simultano čitala knjigu, stvarajući tako jedinstveni doživljaj u kojem su se slika, zvuk i tekst spojili u savršen sklad.
Animirani film i knjiga omogućili su djeci da dublje razumiju važnost posla knjižničara te da osvijeste kako knjiga nije samo predmet – ona je živi svijet koji daje “boju” ljudima, pričajući priče koje oblikuju naše živote. Na taj način, uz igru i zabavu, djeca su također shvatila njezinu vječnu povezanost s čitateljima.
Vjerujem da su učenici 3.A iz školske knjižnice izašli s novim razumijevanjem ne samo procesa nastanka knjige, već i s dubljim poštovanjem prema knjižnicama, knjigama i svim onima koji omogućuju da priče dođu do nas.
Na putu “od autora do čitatelja” uvijek vas prati i vaša knjižničarka!
Jelena Torti
Oživljavanje drevnog pisma
Školska knjižničarka Jelena Torti i učiteljica tehničke kulture Karla Kovačušić, zajedno s učenicima 8.b razreda, uspješno su proveli projekt „Oživljavanje drevnog pisma“, koji je bio usmjeren na povezivanje hrvatske kulturne baštine i stvaralaštva kroz glagoljsko pismo. U sklopu projekta, učenici su se detaljno upoznali s poviješću glagoljice, njenim jezičnim značajem te njenom ulogom u oblikovanju identiteta hrvatske kulture i povijesti.
Cilj projekta bio je omogućiti učenicima da kroz praktični rad izrađuju slova glagoljice koristeći glinu kao materijal. Kroz modeliranje i oblikovanje gline, učenici su imali priliku ne samo naučiti o važnosti glagoljice, već i razviti svoje vještine u rukovanju materijalima i alatima. Naglasak je bio na kreativnom stvaranju – učenici su izrađivali ploče s glagoljskim slovima, nakit, a imali su priliku eksperimentirati i s različitim tehnikama obrade gline poput oslikavanja, pečenja i glaziranja.
Ovaj projekt nije bio samo prilika za učenje o našoj povijesti, već i za razvoj kreativnosti i timskog rada. Kroz cijeli proces, učenici su se upoznali s tehnikama oblikovanja, ispitujući svojstva materijala te primjenjujući sigurnosne mjere prilikom rada s alatima i priborom.
Projekt je organiziran s ciljem poticanja ljubavi prema hrvatskoj kulturi i povijesti, a također je omogućio učenicima da kroz rad s glinom i glagoljicom razvijaju svoje stvaralačke vještine.
Ovaj projekt je još jedan korak u očuvanju i promociji naše bogate kulturne baštine, a učenici su dokazali da se tradicija može živjeti i kroz umjetnost i kreativnost.


SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA
U školskoj knjižnici, 20. ožujka 2024., obilježen je Svjetski dan pripovijedanja. Učenici 6.b razreda i njihova učiteljica Hrvatskog jezika, Valerija Ritterman Medvidović, zajedno s knjižničarkom, uplovili su u svijet priča i pripovijedanja.
Svjetski dan pripovijedanja nije samo dan obilježavanja tradicije pripovijedanja. Taj dan je i prilika za poticanje mašte, kreativnosti i razvoja vještina izražavanja kod mladih.
Knjižničarka je pripremila prigodni plakat s pitanjima i odgovorima vezanim uz priče i pripovijedanje. Uz to, pripremila je i zanimljivu prezentaciju pomoću koje su učenici ponovili strukturu pripovjednog teksta. Nakon prezentacije, učenici su dobili kreativni zadatak. Podijeljeni u grupe, dobili su zadatak osmisliti nastavak nedovršenih priča. Dječja kreativnost i mašta sjedinile su se kako bi stvorili vlastite priče.
Jelena Torti
VALENTINOVO
U tjednu koji prethodi Valentinovu, učiteljica Marina Jukić i školska knjižničarka s učenicima 3.b razreda OŠ Dobri osmislile su poseban način proslave ljubavi i prijateljstva. U atriju škole postavljena je posebna kutija za ljubavna pisma, koja je brzo postala središnje mjesto gdje su učenici naše škole iskazivali svoje osjećaje.
Sve do 14. veljače, učenici su s oduševljenjem pisali ljubavna pisma, ispunjavajući atmosferu škole toplinom i osjećajem zajedništva. Djeca su se trudila izraziti svoje emocije na najkreativniji način, koristeći šarene papiriće, srca i šarmantne crteže.
Dan nakon Valentinova, male pismonoše su s nestrpljenjem koračale kroz školske hodnike, donoseći radost i iznenađenje svakom razredu. Ljubavna pisma su pažljivo distribuirana među školske klupe, ostavljajući trag osmijeha na licima svih učenika. Cijela škola je postala mjesto isprepleteno pozitivnom energijom.
Valentinovo nam je pružilo priliku da ne samo izrazimo svoje osjećaje, već i da cijenimo prijateljstvo koje dijelimo među školskim klupama. Svaki trenutak proveden u pisanju ili primanju pisama postao je poseban podsjetnik na važnost ljubavi i međusobne podrške. S ljubavlju ispisana pisma i topli osmjesi na licima djece ostali su trajna uspomena na poseban trenutak u školskom kalendaru.
Jelena Torti


Noć knjige u našoj školi: Pustolovina s Robinom Hoodom!
U sklopu proslave Noći knjige, u petak, 26. travnja 2024., učiteljica Engleskog jezika Ivana Igrec, zajedno sa školskom knjižničarkom Jelenom Torti, oduševila je učenike petih i šestih razreda organizirajući radionicu stripa s temom legendarnog junaka, Robina Hooda.
Učenici su se upustili u nevjerojatno putovanje kroz povijest uz pomoć stripa na engleskom jeziku, upoznavajući se s hrabrim podvizima Robina Hooda. Nakon uzbudljive avanture kroz stranice stripa, učenici su imali priliku testirati svoje znanje i kreativnost rješavajući radne listiće koji su dodatno produbili njihovo razumijevanje ove legendarne priče.
Nakon završetka radionice, u ugodnom ambijentu školske knjižnice, učenici su se opustili i uživali u filmskom doživljaju Robin Hooda. Uz zalogaje i grickalice, film je oživio priču na velikom platnu, pružajući učenicima priliku da se još dublje urone u svijet ovog neustrašivog junaka.
Ovaj događaj nije bio samo prilika za zabavu i učenje, već i za spajanje učenika kroz zajedničko iskustvo književnosti i filma. Radujemo se idućoj Noći knjige!
Jelena Torti
Obilježavanje Dana hrvatskog kazališta
24. studenoga obilježava se Dan hrvatskog kazališta. Učenici prvih razreda, koji u drugom polugodištu imaju predviđen odlazak u kazalište, imali su priliku kroz sat u školskoj knjižnici upoznati se s ovom umjetnošću.
Kako bismo im približili hrvatsko kazalište i istaknuli njegovu važnost, školska knjižničarka ispričala je učenicima o različitim vrstama kazališta, o tome što je sve potrebno za pripremu predstave i što čini kazalište posebnim. Poseban naglasak stavili smo na lutkarsko kazalište, koje je našim prvašima bilo najzanimljivije. Pomoću projektora, učenici su pogledali tri lutkarske predstave koje je izvela udruga IKS, koja je poznata po svojoj kreativnosti u stvaranju lutkarskih predstava za djecu.
Lutkarske predstave nastale su s ciljem da se najmlađa publika uvede u svijet kazališta na zabavan i edukativan način, koristeći lutke kao sredstvo za izražavanje kreativnih priča i likova. Volonteri, koji aktivno sudjeluju u produkciji ovih predstava, pridonose stvaranju čarolije koju djeca doživljavaju tijekom izvedbi, a svi zajedno rade na tome da svaka predstava bude jedinstveno iskustvo.
Učenici su uživali u gledanju lutkarskih predstava i s velikim nestrpljenjem očekuju svoj nadolazeći posjet Kazalištu lutaka u Splitu. Veselimo se daljnjim aktivnostima u svijetu kazališta!
Jelena Torti
