2025. / 2026.

Dan sjećanja na žrtvu Vukovara

U sklopu etwinning projekta „Na putu dobrote 7“ povezujući sat hrvatskog jezika, razrednog odjela, prirode i društva i likovne kulture učenici 4.a razreda su nizom različitih aktivnosti obilježili Dan sjećanja na žrtvu Vukovara. Aktivnosti smo započeli zajedničkim gledanjem videospota pjesama „Stoji grad“, Hrvoja Hegedušića i „Vukovar, Vukovar“, Zlatni dukati. Vukovar nekad, Vukovar u ratu, Vukovar danas – bila je kratka uvodna rasprava nakon pjesama. Prezentacijom “Stoji grad” nastavili smo dalje s dalje s našim aktivnostima. U sklopu prezentacije uslijedilo je zajedničko čitanje i interpretacija pjesme “Ima jedan grad”, J. Ivanković, a u programu genially nalazila se pjesma “Vukovar 1991.”, Tina Kolumbića. Nakon što su pročitali pjesmu zadatak učenika je bio izabrati stih iz pročitane pjesme, izrezati golubicu i svoj stih uredno prepisati na nju. Sve naše golubice poletjet će prema Vukovaru i svim gradovima koji su tih ratnih godine pretrpili goleme štete i ponijeti nadu, ljubav i mir uz samo jednu želju – da rata više nikad ne bude! Učenici su zatim na trenutak postali pjesnici, te su napisali pjesme o Vukovaru na način da je svako slovo u riječi “Vukovar” bilo početno slovo prve riječi u svakom stihu. U sklopu sata prirode i društva učenici su uz pomoć zemljovida ponovili gdje je smješten Vukovar, kojem zavičajnom području pripada, na obalama kojih rijeka se nalazi, po čemu je dobio ime, te njegove kulturno – povijesne znamenitosti. Na satu likovne kulture učenici su flomasterima primjenjujući vrste crta i kromatsko – akromatski kontrast crtali Vučedolsku golubicu koja na svojim leđima nosi grad Vukovar, a u kljunu maslinovu grančicu kao simbol mira. Naše aktivnosti završili smo sudjelovanjem u akciji “I u mom gradu Vukovar svijetli”. Paljenjem svijeće u Vukovarskoj ulici odali smo počast žrtvama Vukovara i tragičnih događaja iz 1991. godine.

 

“…Naučiti djecu da se smiju, da misle lijepo, da ih upozorite da njihova htijenja ne budu veća od nebeskog svoda, da njihove ruke ne prljaju ničija djetinjstva, i ničije želje, morate ih jednostavno naučiti da ljube…”, Siniša Glavašević

 

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Dan ljubaznosti

U sklopu etwinning projekta „Na putu dobrote 7“ i sata hrvatskog jezika učenici 4.a razreda obilježili su Svjetski dan ljubaznosti koji se slavi 13. studenog. Naše aktivnosti započeli smo igrom vješala, a traženi pojam bio je „Dan ljubaznosti“. Uslijedio je kratki razgovar s učenicima o izreci: Ljubaznost je dar koji si svatko može priuštiti. Što znači biti ljubazan? Što znači riječ priuštiti? Priuštiš li si ti ljubaznost? U kojim situacijama, od koga i prema kome? Zajedno smo poslušali i pročitali pjesmu Ljubaznost uvijek pobjeđuje, spisateljice Marije Krmpotić koja nam je bila dodatni poticaj za naše daljnje aktivnosti. Nakon objavljivanja doživljaja i interpretacije pjesme, učenici su predlagali na koje načine bismo mogli obilježiti Dan ljubaznosti. Radom u skupinama učenici su rješavali zanimljive zadatke, poput križaljke, sudoku, oluje riječi, a sve na temu ljubaznosti. Najzanimljivija aktivnost svakako je bila napisati recept za ljubaznost. Nakon izlaganja svojih uradaka, učenici su pisali poruke kojima su iskazali što je za njih ljubaznost – Ljubaznost je…, te smo ih izložili u našoj učionici da nam budu podsjetnik da svaki dan treba biti dan ljubaznosti. Učenici su zaključili da je podjednako važno ljubaznost znati i primati i davati. Za kraj su učenici dobili zadatak izraditi tjedni kalendar ljubaznosti u kojem će za svaki dan upisati po jedno ljubazno ponašanje i navesti prema kome su bili ljubazni.

 

Nijedan čin ljubaznosti, bez obzira na to koliko mali bio, nikada nije uzaludan.

 

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Budi knjižničar na minutu

U sklopu Mjeseca hrvatske knjige pod temom „Knjižničari kao superjunaci“, učenici 4.a razreda sudjelovali su na drugoj radionici u školskoj knjižnici “Budi knjižničar na minutu” koju je pripremila i održala naša školska knjižničarka Jelena Torti.

Učenici su imali priliku upoznati se s programom Metel, te na minutu postati knjižničari/knjižničarke. Zaduživali su i razduživali knjige u istoimenom programu. Nakon toga su se upoznali sa novom knjigom u našoj knjižnici „Početak plovidbe“, Zlatka Krilića. Nakon uvodnog izlaganja o knjizi i autoru, učenici su uronili u razgledavanje korica, ilustracija, te započeli zajedničko čitanje. Nova knjiga postala je njihova lektira za mjesec studeni i prvi će imati čast napisati svoje recenzije nakon čitanja koje će predati školskoj knjižničarki.

U dogovoru sa školskom knjižničarkom, svaki mjesec određeni učenici će prilikom razduživanja i zaduživanja novog lektirnog djela postati knjižničari/knjižničarke.

Zahvaljujemo se našoj knjižničarki na održanim radionicama u sklopu Mjeseca hrvatske knjige i radujemo novima.

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Zajedno više možemo

U utorak, 28. listopada 2025. učenike 4.a i 4.b razreda posjetio je policijski službenik iz Prve policijske stanice Split sa svrhom provođenja prve komponente preventivnog programa “Zajedno više možemo” pod nazivom Mogu ako hoću-1 (MAH-1).

Učenici su se kroz interaktivno predavanje upoznali sa radom policijskog službenika, posljedicama vandalizma, destruktivnog ponašanja i vršnjačkog nasilja te postupanjem policije u takvim slučajevima.

Cilj je prihvaćanje policijskog službenika kao prijatelja pomagača tijekom procesa odrastanja, kao i senzibiliziranja na opasnost rizičnih i društveno neprihvatljivih ponašanja, posebice zlouporabe droga i alkohola.

Svaki učenik je po završetku dobio knjižicu „Moj podsjetnik“, čiji se sadržaj temelji na preventivno – sigurnosnom aspektu.

Ivana Kvesić i Ana Jelavić, učiteljice razredne nastave

Oprostite jeste li vi knjižničarka – radionica u školskoj knjižnici

U sklopu Mjeseca hrvatske knjige pod temom „Knjižničari kao superjunaci“, naša školska knjižničarka Jelena Torti održala je učenicima 4.a razreda OŠ Dobri Split radionicu „Oprostite, jeste vi knjižničarka“. Motivacija je proizašla iz istoimene knjige koju je napisala Maja Lesinger inspirirana knjigom Emily Horn „Oprostite jeste li vi vještica“.

Nakon što su poslušali ovu zanimljivu priču o nesretnom crnom mačku Hebertu koji provodi vrijeme u gradskoj knjižnici, učenici su se upoznali s autoricom priče, te razgovarali o životinjama, potrebi njihovog udomljavanja i brige o njima. Svakako najzanimljiviji dio radionici bio je osmisliti pitanja za intervju s našom knjižničarkom. Kroz zanimljiva pitanja učenici su se bolje upoznali sa zanimanjem knjižničarke, te saznali i neke pojedinosti iz njezina života, kao npr. ljubimac, najdraža knjiga, prva pročitana knjiga i dr.

Radujemo se novim radionicama koje je pripremila naša knjižničarka Jelena tijekom Mjeseca hrvatske knjige.

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

Tajni život splitskih lutaka

U četvrtak, 02.listopada 2025. godine učenici 4.a i 4.b razreda su u pratnji svojih učiteljica sudjelovali na izvanučioničkoj nastavi iz hrvatskog jezika u Gradskom kazalištu lutaka. Povod odlasku u kazalište bila je kazališna predstava „Tajni život splitskih lutaka“ u režiji Siniše Novakovića.

Neobična priča odvija se u napuštenom skladištu starog kazališta, među starim kulisama i lutkama. Lutke iz davnih predstava, koje su nekoć oduševljavale publiku, sada skupljaju prašinu, napuštene i zaboravljene. No, kada novi vlasnik odluči očistiti skladište i riješiti se “zastarjelih” lutaka, događa se čudo – lutke ožive! Predvođene starim lutkarom, koji je cijeli život posvetio lutkarstvu, kreću u borbu protiv zaborava. Kroz pjesmu, igru i humor, prikazuju bogatu povijest kazališta, različite vrste lutaka i tehnike animacije – od marioneta i ginjola do modernih lutkarskih formi. Publika tako svjedoči čaroliji lutkarstva i shvaća da ono nije rezervirano samo za djecu – ono je umjetnost za sve uzraste, jer u svima nama postoji ono malo dijete koje se smije, mašta i osjeća. Kroz duhovite i emotivne songove prenosi se poruka o važnosti očuvanja lutkarstva i ljubavi prema umjetnosti.

Po povratku u učionicu učenici su riječima i crtežom izrazili svoje dojmove o predstavi. Oduševljenja nije nedostajalo.

Ivana Kvesić i Ana Jelavić, učiteljice razredne nastave

Mediteranski festival knjige

Učenici 4. a razreda u pratnji svoje učiteljice i školske knjižničarke Jelene Torti, posjetili su u srijedu, 24. rujna 2025. godine Mediteranski festival knjige  koji se održava u sportskoj dvorani Gripe, te su sudjelovali u edukativnoj lego radionici “Stvaranje priče: uvod, zaplet, rasplet”. Riječ je o kreativnoj radionici u kojoj su djeca u manjim grupama zajednički osmišljavala i prikazala originalnu priču uz pomoć LEGO kockica. Sudjelovanjem u radionici djeca su upoznala osnovne dijelove priče, jačala maštu i vizualno izražavanje pomoću LEGO kockica, razvijala kritičko i logičko razmišljanje te učili kako na zanimljiv način ispričati i predstaviti vlastitu priču. Nakon radionice krenuli smo u obilazak izložbenog prostora velike dvorane gdje su djeca uronila u more predivnih knjiga. Vrijeme provedeno u dvorani završili smo uz čašćenje i iznošenje dojmova ispred glavnog ulaza. Mali dio predivno provedenog vremena na Festivalu donosimo vam kroz naše fotografije.

Ivana Kvesić, učiteljica razredne nastave

2024. / 2025.

 U svijetu likovnih umjetnika 7

 

Učenici 4.b razreda sudjelovali su u međunarodnom projektu “U svijetu likovnih umjetnika 7”.

Cilj projekta je upoznavanje biografskih crtica, rada i djela likovnih umjetnika. Stvaranje poticajnog okruženja za umjetnički razvoj djece, istovremeno razvijajući njihove kreativne sposobnosti, inicijative, samopouzdanja i sposobnosti izražavanja različitim likovnim tehnikama.

Tijekom školske godine 2024./2025. učenici su trebali upoznati najmanje 5 likovnih umjetnika od toga jedan od odabranih umjetnika treba biti iz Hrvatske. U nastavku pogledajte koje smo umjetnike upoznali i kako smo koristili različite likovne tehnike:

 

https://wakelet.com/wake/dkDhG61OeEaAsDgtH9aij

 

Marina Jukić

 

eTwinning projekt: Šteam-ajmo 3

Učenici 4. a i b razreda produženoga boravka su u šk. god. 2024./2025. sudjelovali u interdisciplinarnom eTwinning projektu ŠTEAM-ajmo3 koji je imao za cilj povezati STEM područja s umjetnošću. Učenici su kontinuirano tijekom godine povezivali STEM područja s poviješću, kuhinjom, lektirom i kulturnom baštinom. Izuzev spomenutih aktivnosti izradili su novi logo projekta, reciklirali, kodirali, izvodili eksperimente u nastavi te su obilježavali značajne datume. Za videokonferenciju koja je održana povodom Dana sigurnijeg interneta izradili su brošuru po uzoru na brošuru Ključevi sigurnog interneta (https://read.bookcreator.com/ZW72YtX3EpWMpB2sIBjZ5ZRt9RP2/cwoVe7bRQ0y96mvPM9QLGQ/TUvY-DEJQj6UIIb0ur8bfQ). Raznovrsnim aktivnostima projekt je kod učenika potaknuo razvoj kritičkog mišljenja, kreativnog razmišljanja i vještine rješavanja problema. Zahvaljujemo osnivačicama projekta na pruženoj prilici sudjelovanja.

učiteljica Ivona Bedalov Matas

 

Festival znanosti u OŠ Dobri

Ovogodišnji Festival znanosti bio je u znaku mreža. 6.svibnja 2025. posjetili su nas voditelji i suradnici Sveučilišnog odjela za studije mora Sveučilišta u Splitu (Mirela Petrić, Željka Trumbić, Tena Ćurko i Larisa Bogdanović).

 

U 4.b, 2.a i 2.b održali su radionicu pod nazivom More, mreže i tajna ulova. Učenici su imali prilike razgovarati o ribolovnim mrežama, uzgojnim vrstama riba i školjkaša. Upoznali su lupu s kojom su promatrali morske organizme. Kako nam je bilo pogledajte na kratkom foto prikazu s desne strane:

 

Marina Jukić

DAN EUROPE

Europe Direct Split je informacijski centar EU za sve građane Splitsko – dalmatinske županije. Povodnom Dana Europe, 9. svibnja 2025. posjetili su našu školu. Susreli su se s 4.a i 4.b razredom koji je za njih pripremio glazbeni program. Bilo je pjesme, plesa, zvukova, tonova i puno zabave. Veliko hvala gospođi Barbari Govorčin Knezović na organizaciji.

 

Marina Jukić, Tomislava Ercegović i Ivona Bedalov Matas

eTwinning projekt: Na putu dobrote 6

Vrijedne ruke učenika naše škole izradile su uratke u sklopu humanitarne akcije „Djeca za djecu“ za božićnu prodajnu izložbu koja će se održati u centru Joker (od 16. do 18. 12.) i u centru City Center one (od 18. 12. do 22. 12.). Sve prikupljene donacije bit će uručene udruzi osoba sa cerebralnom paralizom „Srce“. Zahvaljujem svim kolegicama na sudjelovanju: Dori Lučin Dobrijević, Ivani Meštrović, Ivani Kvesić, Ani Jelavić, Marini Jukić i Tomislavi Ercegović.

 učiteljica Ivona Bedalov Matas

eTwinning projekt: Matchbox Worry Monster

Učenici 4. a razreda i učenici 4. b razreda produženoga boravka su zajedno s učiteljicama Tomislavom Ercegović i Ivonom Bedalov Matas sudjelovali u značajnom jednotjednom eTwinning projektu pod nazivom Matchbox Worry Monster/Zabrinuti kućni ljubimci iz kutije za šibice. Cilj projekta je promicanje svijesti o mentalnom zdravlju, poticanje umjetničkog izražavanja, razvijanje strategija suočavanja, isticanje važnosti otvorenog razgovora i pružanja utjehe. U sklopu Svjetskog dana mentalnog zdravlja koji se obilježava 10. listopada 2024. godine, učenici su stvorili personalizirane Matchbox Worry Monsters – male, utješne pratioce dizajnirane da im pruže utjehu u izazovnim vremenima. Projekt uključuje oslikavanje kamenčića koji predstavljaju zabrinutog kućnog ljubimca i personaliziranje vanjskog izgleda kutije. Izradom personaliziranih zabrinutih kućnih ljubimaca učenici su se uključili u ideju mentalnog zdravlja na opipljiv način, povezujući način na koji mala djela brige mogu utjecati na nečije emocionalno blagostanje.

Čitajmo, svirajmo!

Učenici 4. a i b razreda produženog boravka, pod vodstvom knjižničarke Jelene Torti i učiteljice Ivone Bedalov Matas, sudjeluju u projektu koji potiče kreativno izražavanje, suradničko učenje i samopouzdanje kroz glazbu i književnost.

U prvom polugodištu slušali smo glazbene priče i zajedno promišljali kako stvoriti vlastitu. Čitali smo različite tekstove i pjesme, a zatim dali djeci slobodu da osmisle sadržaj svoje izvedbe. Odabrali su pjesmu Snovi u knjigama Ljerke Varge, koju su učili napamet recitirati. Dodali su šuškalice, udaraljke, osmislili vlastite ritmove, a dvije učenice svirale su klavijature i violinu. U izvedbu su uklopljeni i baletni te ritmički pokreti, stvarajući pravu malu umjetničku poslasticu koju su izveli povodom Dana škole.

U drugom polugodištu odlučili smo ići korak dalje – pisati vlastite glazbene priče! Nakon zajedničkog dogovora o temama, učenici su se podijelili u tri grupe:

  • Jedna grupa osmislila je sportsku priču o rivalstvu košarkaša i nogometaša, s važnom porukom da su svi sportovi vrijedni i da sportski duh nosi poruku prijateljstva i zajedništva.
  • Druga grupa stvorila je veselu priču o voću i povrću koje čini omiljenu rock grupu!
  • Treća grupa odabrala je temu “Ne da mi se” i pretvorila je u zabavnu pustolovinu – planinarski izlet prepun iznenađenja.

Djeca su samostalno pisala tekstove, ilustrirala stranice svojih knjiga i glazbeno obogatila priče šuškalicama, bubnjevima i udaraljkama. Završne radove objedinili smo u digitalnom obliku koristeći Bookcreator, kako bi svi mogli uživati u djelima naših malaca genijalaca!

Ovaj projekt povezuje književnost i glazbu, potiče kreativnost, timski rad i izražavanje, a našim učenicima daje prostor da slobodno stvaraju, istražuju i rastu. Bravo za sve male umjetnike!

NE DA MI SE

VOĆE I POVRĆE

GLAZBENA PRIČA: KOJI SPORT JE BOLJI?

Jelena Torti, školska knjižničarka 

KLFM Radio početnica

Učenici 4. a i b razreda produženoga boravka su dana 23. listopada 2024. godine (u srijedu), zajedno s učiteljicom Ivonom Bedalov Matas i knjižničarkom Jelenom Torti, posjetili Medijski centar Doma mladih i sudjelovali na radionici u sklopu KLFM Radio početnice. Radionicu su održali urednici i novinari community radija KLFM – Dario Dunatov i Kristina Tešija. Radionica se sastojala od teorijskog i praktičnog dijela. Učenici su se ponajprije upoznali s razvojem radija od ranih početaka, a zatim su i sami sudjelovali u radu radija tako što su razgovarali s voditeljima radionice, intervjuirali svoje prijatelje i istovremeno komunicirali sa slušateljima. Učenicima je radionica pružila jedinstveno iskustvo koje će im zasigurno ostati u lijepom sjećanju. Zahvaljujemo doc. dr. sc. Ivici Mitroviću i djelatnicima radija KLFM na pozivu i pruženoj mogućnosti sudjelovanja na radionici.  

Skip to content