eTwinning projekt: Matchbox Worry Monster
Učenici 4. a razreda i učenici 4. b razreda produženoga boravka su zajedno s učiteljicama Tomislavom Ercegović i Ivonom Bedalov Matas sudjelovali u značajnom jednotjednom eTwinning projektu pod nazivom Matchbox Worry Monster/Zabrinuti kućni ljubimci iz kutije za šibice. Cilj projekta je promicanje svijesti o mentalnom zdravlju, poticanje umjetničkog izražavanja, razvijanje strategija suočavanja, isticanje važnosti otvorenog razgovora i pružanja utjehe. U sklopu Svjetskog dana mentalnog zdravlja koji se obilježava 10. listopada 2024. godine, učenici su stvorili personalizirane Matchbox Worry Monsters – male, utješne pratioce dizajnirane da im pruže utjehu u izazovnim vremenima. Projekt uključuje oslikavanje kamenčića koji predstavljaju zabrinutog kućnog ljubimca i personaliziranje vanjskog izgleda kutije. Izradom personaliziranih zabrinutih kućnih ljubimaca učenici su se uključili u ideju mentalnog zdravlja na opipljiv način, povezujući način na koji mala djela brige mogu utjecati na nečije emocionalno blagostanje.
Čitajmo, svirajmo!
Učenici 4. a i b razreda produženog boravka, pod vodstvom knjižničarke Jelene Torti i učiteljice Ivone Bedalov Matas, sudjeluju u projektu koji potiče kreativno izražavanje, suradničko učenje i samopouzdanje kroz glazbu i književnost.
U prvom polugodištu slušali smo glazbene priče i zajedno promišljali kako stvoriti vlastitu. Čitali smo različite tekstove i pjesme, a zatim dali djeci slobodu da osmisle sadržaj svoje izvedbe. Odabrali su pjesmu Snovi u knjigama Ljerke Varge, koju su učili napamet recitirati. Dodali su šuškalice, udaraljke, osmislili vlastite ritmove, a dvije učenice svirale su klavijature i violinu. U izvedbu su uklopljeni i baletni te ritmički pokreti, stvarajući pravu malu umjetničku poslasticu koju su izveli povodom Dana škole.
U drugom polugodištu odlučili smo ići korak dalje – pisati vlastite glazbene priče! Nakon zajedničkog dogovora o temama, učenici su se podijelili u tri grupe:
- Jedna grupa osmislila je sportsku priču o rivalstvu košarkaša i nogometaša, s važnom porukom da su svi sportovi vrijedni i da sportski duh nosi poruku prijateljstva i zajedništva.
- Druga grupa stvorila je veselu priču o voću i povrću koje čini omiljenu rock grupu!
- Treća grupa odabrala je temu “Ne da mi se” i pretvorila je u zabavnu pustolovinu – planinarski izlet prepun iznenađenja.
Djeca su samostalno pisala tekstove, ilustrirala stranice svojih knjiga i glazbeno obogatila priče šuškalicama, bubnjevima i udaraljkama. Završne radove objedinili smo u digitalnom obliku koristeći Bookcreator, kako bi svi mogli uživati u djelima naših malaca genijalaca!
Ovaj projekt povezuje književnost i glazbu, potiče kreativnost, timski rad i izražavanje, a našim učenicima daje prostor da slobodno stvaraju, istražuju i rastu. Bravo za sve male umjetnike!
NE DA MI SE
VOĆE I POVRĆE
GLAZBENA PRIČA: KOJI SPORT JE BOLJI?
Jelena Torti, školska knjižničarka
KLFM Radio početnica
Učenici 4. a i b razreda produženoga boravka su dana 23. listopada 2024. godine (u srijedu), zajedno s učiteljicom Ivonom Bedalov Matas i knjižničarkom Jelenom Torti, posjetili Medijski centar Doma mladih i sudjelovali na radionici u sklopu KLFM Radio početnice. Radionicu su održali urednici i novinari community radija KLFM – Dario Dunatov i Kristina Tešija. Radionica se sastojala od teorijskog i praktičnog dijela. Učenici su se ponajprije upoznali s razvojem radija od ranih početaka, a zatim su i sami sudjelovali u radu radija tako što su razgovarali s voditeljima radionice, intervjuirali svoje prijatelje i istovremeno komunicirali sa slušateljima. Učenicima je radionica pružila jedinstveno iskustvo koje će im zasigurno ostati u lijepom sjećanju. Zahvaljujemo doc. dr. sc. Ivici Mitroviću i djelatnicima radija KLFM na pozivu i pruženoj mogućnosti sudjelovanja na radionici.