2019-03-06 14:36:07

Projekt: Pametna kuća

Nekoliko tjedana trajala je radionica izrade pametne kuće. Na radionici su sudjelovali učenici osmog razreda.  Voditelji su bili učitelj tehničke kulture i učitelj informatike.

Učenici su dobili zadatak prikupiti što više podataka o izgledu i funkciji pametne kuće.  

Zatim je slijedio razgovor o prikupljenim podatcima i objašnjenje.

Pametna kuća ili kuća budućnosti je spoj modernog s tradicionalnim. Podrazumijeva korištenje napredne tehnologije kao što su razni senzori za očitavanje parametara iz našeg okruženja. Tako u pametnoj kući možemo koristiti senzore za očitanje temperature, svjetla, potrošnju struje te druge senzore koji mogu utjecati na naš život. Mogu nam omogućiti brže obavljanje određenih poslova, smanjivanje troškova života, odnosno uštedu resursa koje inače možemo koristiti u većoj mjeri.

Naša pametna kuća će nam omogućiti jednostavniji život, brže obavljanje nekih manjih aktivnosti, povećati točnost i smanjiti mogućnost zaboravljanja određenih zadataka koje moramo obaviti.

      

      

     

 Elementi pametne kuće

Sustav pametne kuće sastoji se od kućne mreže i uređaja. Uređaji u sebi mogu imati razne kombinacije senzora, kontrolora i sučelja za komunikaciju s ljudima ili drugim uređajima. Senzori služe za mjerenje vrijednosti u okolini kuće na temelju kojih se može donijeti odluka. Neke od, za sustav, zanimljivih vrijednosti koje se mogu mjeriti su primjerice: temperatura, atmosferski uvjeti, osvjetljenje, pokreti, buka, ... Zadaća kontrolora je upravljanje stanjima sustava i prijelazima u druga stanja, na primjer, rad svjetla, klime uređaja, audio sustava... 

Koraci u izradi pametne kuće:

Planiranje Implementacija Analiza

Planiranje

Zadaci za pametnu kuću su bili:

Uključiti grijanje ako je temperatura niža od poželjne Regulacija osvjetljenja prostorija u skladu sa vanjskim osvjetljenjem Ulaz u kuću pomoću RFID kartice

Prednosti korištenja tehnologije sa senzorima:

Jednostavnije je npr. da vam se toplina samo regulira u skladu s vanjskim svijetlom nego da morate ručno. Radnje će se brže obaviti jer imamo manje šanse da ćemo zaboraviti, ali ako i zaboravimo sustav će to za nas napraviti Ako sustav sam priguši svijetla uštedjeti ćemo struje smanjuje se potrošnja električne energije i također i naši računi

Nedostatci korištenje tehnologije sa senzorima:

Manje ćemo se kretati zato što sustav sve radi za nas Ako sustav zakaže, a mi mislimo da on radi poslove za nas kao npr. probudi nas ujutro u 7h a on zakaže moglo bi biti problema

Senzori koji su korišteni  u projektu:

senzor za detekciju razine osvjetljenja RFID senzor za pristup sklop za regulaciju temperature i osvjetljenja u prostorija

Implementacija

 Na satu tehničke kulture su izrađivali dvije kuće od tvrdog materijala. Najprije su prema pripremljenom nacrtu izrezali sve potrebne dijelove i zatim krenuli sa sastavljanjem.  

Nakon što su izgradili kuće, na  satovima informatike  krenuli su sa ožičavanjem,  odnosno izradom instalacija i postavljanjem senzora, na način da su lemili sve komponente. Na kraju su dodali programatore, te ih programirali.  

Osmislili smo upravljanje kućnom rasvjetom pomoću aplikacije i raznim senzorima. U kući smo postavili  led diode koje se uključuju kad se vanjska svjetlost smanji ispod određene razine. Kao indikator svjetlosti koristili smo fotootpornik koji smo postavili na vanjski zid makete. Temperaturu i vlagu mjeri senzor i u ovisnosti o tome regulira klimatizaciju kuće. Kući pristupamo koristeći pametnu karticu.

Razvoj pametne kuće je vrlo popularno i istraživački aktivno područje u raznim granama informatičke industrije.  Pametna kuća je potencijalna revolucija kućnog života no još svi problemi nisu riješeni.

Pametna kuća će se  koristiti u  školi da bi i budući učenici znali funkciju i kako se upravlja različitim komponentama. 

Škola je nabavila meteorološku stanicu sa vanjskim senzorom. Njome smo mjerili unutarnju i  vanjsku temperaturu zraka. Uspoređivali smo razlike u temperaturama vanjskog i unutarnjeg prostora. Isto tako smo uspoređivali vlagu u unutarnjem i vanjskom prostoru. Posebno je zanimljivo pratiti dnevne razlike u temperaturama i prognoza vremena za naredne dane.

Učenici su upoznati s pojmom eko kalkulator , što je bila tema prethodne radionice.

Sljedeći tjedan je nastavak s daljnjim ožičavanjem i ugradba novih komponenti.


Osnovna škola "Dobri" Split