2019-02-19 09:28:00 Nastavak i završetak projekta "Korištenje rasvjetnih tijela u kućanstvu" Nakon obrađenih anketnih listića koje je učiteljica fizike podijelila učenicima, slijedila je njihova obrada i donošenje zaključaka. Cilj istraživanja je bio poticanje odgovornost građana koja pridonosi ekološkoj osviještenosti važnoj za društveni razvoj Svrha projekta je bila povezivanje nastave fizike i istraživanja Ishod projekta: ostvarenje postavljenih ciljeva i zadaća projekta Rezultati istraživanja : 71 kućanstvo (roditelji učenika 7a, 7b, 8a i 8b U privitku se nalazi održana ppt prezentacija o korištenju rasvjetnih tijela u kućanstvima.
U anketnom listiću su postavljena sljedeća pitanja: 1. Koliko žarulja imate u svojem kućanstvu?
n ž/k žarulje sa žarnom niti 247 3 štedne žarulje 178 2 LED žarulje 428 6
Oni koji koriste štedne žarulje odgovorili su na sljedeća pitanja: 2. Koliko dugo koristite štedne žarulje? do 5 godina 30 od 5 do 10 god. 15 više od 10 god. 4 ne koriste štedne žarulje 22 3. Štedne žarulje koristite zbog (možete dati i više odgovora, broj kućanstava) preporuke poznanika 8 dužeg vremena trajanja od žarulje sa žarnom niti 16 štednje energije 20 ne koriste štedne žarulje 22 nešto drugo 5
U rubrici Nešto drugo, naveli su: zanima me kako rade manji su računi za potrošenu energiju ne zagrijavaju se teže je nabaviti žarulju sa žarnom niti4. Jeste li upoznati s nedostacima štednih žarulja? DA ..... 28 NE ...... 43 Oni koji su odgovorili DA, naveli su nedostatke štednih žarulja koje poznaju Sadrže živu pa su opasne za okoliš Zahtijevaju posebno odlaganje Štetne za okoliš i zdravlje ljudi Daju manje svjetlosti Imaju štetno zračenje Skupe su Kratko traju Više opterećuju oči od žarulja sa žarnom niti i led žarulja5. Jeste li upoznati s LED žaruljama? DA ..... 51 NE ...... 20 Oni koji su odgovorili DA, dobili su i sljedeće pitanje: 6. Informacije o LED žaruljama dobili ste putem tiska 8 Interneta 22 TV, radio 12 poznanika 6 nešto drugo 3 U rubrici Nešto drugo, naveli su od električara u trgovini rasvjetnih tijela od prodavača piše na kutiji od žarulje7. Koristite li LED žarulje? Ne 15 Ne, ali namjeravam 5 Da 51 U sklopu ovog projekta održana je radionica „Važnost štednje energije“. Ishodi ove radionice su: (učenik će ... ) razumjeti značenje i važnost prava na zdrav okoliš pokazati privrženost očuvanja prirodnog bogatstva u svom zavičaju aktivno sudjelovati u istraživanju stanja okolišaZaključak: Učenici su otkrili nedostatke i prednosti žarulja koje koriste njihovi roditelji. Mnogi roditelji su nedovoljno informirani o korištenju različitih vrsta žarulja. Ova anketa je bila korisna, jer će potaknuti roditelje da što više koriste štedne žarulje radi štednje energije i smanjenja troškova. Svrha ovakvog istraživanja je da učenici razvijaju različite sposobnosti i vještine, suradničko učenje i povezuju nastavu fizike sa istraživanjem. Voditelj projekta: Jadranka Vujčić Suradnik na projektu: Iris Didić Mužić, školski pedagog
|
Osnovna škola "Dobri" Split |