2019-02-19 09:28:00

Nastavak i završetak projekta "Korištenje rasvjetnih tijela u kućanstvu"

Nakon obrađenih anketnih listića koje je učiteljica fizike podijelila učenicima, slijedila je njihova obrada i donošenje zaključaka.  Cilj istraživanja je bio        poticanje  odgovornost građana koja pridonosi ekološkoj osviještenosti važnoj za društveni razvoj

Svrha projekta je bila povezivanje nastave fizike i istraživanja

 Ishod projekta: ostvarenje postavljenih ciljeva i zadaća projekta

 Rezultati istraživanja : 71 kućanstvo (roditelji učenika 7a, 7b, 8a i 8b

U privitku se nalazi održana ppt prezentacija o korištenju rasvjetnih tijela u kućanstvima.

        

U anketnom listiću su postavljena sljedeća pitanja:

1. Koliko žarulja imate u svojem kućanstvu?

 

n

ž/k

žarulje sa žarnom niti

247

3

štedne žarulje

178

2

LED žarulje

428

6

 

 

 

 

 

 

    Oni koji koriste štedne žarulje odgovorili su na sljedeća pitanja:

2. Koliko dugo koristite štedne žarulje?

do 5 godina

30

od 5 do 10 god.

15

više od 10 god.

4

ne koriste štedne žarulje

22

3. Štedne žarulje koristite zbog (možete dati i više odgovora, broj kućanstava)

preporuke poznanika

8

dužeg vremena trajanja od žarulje sa žarnom niti

16

štednje energije

20

ne koriste štedne žarulje

22

nešto drugo

5

 

 

 

 

 

 

U rubrici Nešto drugo, naveli su:

zanima me kako rade manji su računi za potrošenu energiju ne zagrijavaju se teže je nabaviti žarulju sa žarnom niti

4. Jeste li upoznati s nedostacima štednih žarulja?

DA .....  28

NE ......  43

     Oni koji su odgovorili DA, naveli su nedostatke štednih žarulja koje poznaju

Sadrže živu pa su opasne za okoliš Zahtijevaju posebno odlaganje Štetne za okoliš i zdravlje ljudi Daju manje svjetlosti Imaju štetno zračenje Skupe su Kratko traju Više opterećuju oči od žarulja sa žarnom niti i led žarulja

5. Jeste li upoznati s LED žaruljama?

DA .....  51

NE ...... 20

     Oni koji su odgovorili DA, dobili su i sljedeće pitanje:

6. Informacije o LED žaruljama dobili ste putem

tiska

8

Interneta

22

TV, radio

12

poznanika

6

nešto drugo

3

     U rubrici Nešto drugo, naveli su

od električara u trgovini rasvjetnih tijela od prodavača piše na kutiji od žarulje

7. Koristite li LED žarulje?

Ne

15

Ne, ali namjeravam

5

Da

51

U sklopu ovog projekta održana je radionica  „Važnost štednje energije“.

Ishodi ove radionice su: (učenik će ... )

razumjeti značenje i važnost prava na zdrav okoliš pokazati privrženost očuvanja prirodnog bogatstva u svom zavičaju aktivno sudjelovati u istraživanju stanja okoliša

Zaključak:

Učenici su otkrili nedostatke i prednosti žarulja koje koriste njihovi roditelji. Mnogi roditelji su nedovoljno informirani o korištenju različitih vrsta žarulja. Ova anketa je bila korisna, jer će potaknuti roditelje da što više koriste štedne žarulje radi štednje energije i smanjenja troškova. Svrha ovakvog istraživanja je da učenici razvijaju različite sposobnosti i vještine, suradničko učenje i povezuju nastavu fizike sa istraživanjem.

Voditelj projekta: Jadranka Vujčić

Suradnik na projektu: Iris Didić Mužić, školski pedagog

 

 


Osnovna škola "Dobri" Split