2024-06-19 12:58:45 Brendiranje kulturom: U ćakuli s mojim gradom Učitelji pozvani u Školu stvaralaštva i ove su godine imali priliku sudjelovati u radnom druženju hospitanata u kojemu jedni drugima predstavljaju svoj zajednički rad prema zadatku koji smo imali provesti nakon povratka iz Novigrada. Ove godine odabran je zadatak koji će doprinijeti razvoju sedme ključne kompetencije - osjećaj za inicijativu i poduzetništvo: sposobnost pretvaranja ideja u aktivnosti kroz kreativnost, inovacije i poduzimanje rizika, kao i sposobnost planiranja i upravljanja projektima i osme ključne kompetencije - kulturna svijest i izražavanje sposobnosti da se cijeni kreativna važnost ideja, iskustava i osjećaja u medijima poput glazbe, književnosti i vizualnih i izvedbenih umjetnosti. Da bismo lakše pristupili zadatku i dobili ideju koje kulturno (ne)materijalno dobro može postati brend, dobili smo na uvid knjigu Jasne Horvat i Josipe Forjan Brendiranje kulturom: glagoljica u kojoj je predstavljen model kružne kreativnosti (područje kreativne industrije) kojemu je idejno polazište glagoljica, odnosno roman Az Jasne Horvat koji je 2010. godine nagrađen HAZO-ovom nagradom. Učitelji su podijeljeni u skupine i dobili zadatak odabrati jedno vrijedno (ne)materijalno kulturno i tradicionalno hrvatsko dobro koje prema našim saznanjima nije dovoljno priznato, prepoznato i poznato javnosti, a može biti vezano za naš kraj iz kojeg dolazimo ili naše područje kojim se bavimo, a vrijedno je i jedinstveno. Imali smo oblikovati zadatak za svoje učenike u kojemu će oni istražiti i otkriti najbolji način predstavljanja toga dobra. Ciljevi projekta: sudjelovanje učenika u timskome radu s obzirom na njegove jake strane, interese i mogućnosti prema vlastitom odabiru objedinjavanje područja različitih ljudskih djelatnosti (interdisciplinarno) poticanje razvoja kreativnog i kritičkog mišljenja te rješavanje problemapredstavljanje stvorenog proizvoda 40 učitelja iz cijele Hrvatske razvrstano je u 8 skupina, a na zajedničkom mrežnom sastanku odabrali smo temu, odnosno jedno (ne)materijalno kulturno dobro, osmislili aktivnosti na sa svojim učenicima koje smo proveli tijekom redovne nastave ili izvannastavnih aktivnosti. S učenicima smo razmotrili mogućnosti predstavljanja ili populariziranja kulturnog dobra svoga kraja široj javnosti. Izabrali smo temu U ćakuli s mojim gradom i naziv skupine Ćakulone. Svaka skupina izrađuje jednu zajedničku prezentaciju u kojoj će predstaviti kreativne i istraživačke zadatke za učenike u formi Pecha Kucha, do 20 kliznika i do 7 minuta trajanja. Kako smo primijenili model kružne kreativnosti? Učiteljica Valerija Ritterman Medvidović provela je s učenicima aktivnosti koje je predstavila u projektu Mali Splitski rječnik. Kako su došli na ideju i koliko su ju zanimljivo i uspješno ostvarili, uvjerite se sami uživajući u Power Point prezentaciji u prilogu. Projekt Split u mojim očima nastao je tako što sam učenike odvela u inspirativnu šetnju gradom koja je imala za cilj potaknuti kreativnost, pomaknuti granice učionice i zapaliti maštu učenika. Podijeljeni u skupine, učenici su dobili zadatke: 1. Fotografi - fotografiraju zanimljive oblike koje uoče na znamenitostima i općenito u staroj gradskoj jezgri - kasnije od njih izrađuju digitalni kalendar u Canvi. 2. Slikari - slikaju ono što oni uoče a i neke motive s fotografija fotografa i pripremaju izložbu. 3. Pjesnici - pišu stihove lirskih pjesama nadahnuti motivima grada. 4. Pripovjedači - uoči zanimljive motive (balkon, tiramolu, prozor, dvor, škure...) i pišu priču). 5. Geografi - istražuju najljepša i najugodnija mjesta za fotografiranje i dokumentiraju ih. Nastao je mali splitski vodič naziva Split u mojim očima. Uživajte u našoj Padlet ploči. Katarina Pleić, prof. mentor
|
Osnovna škola "Dobri" Split |