2024-06-19 12:58:45

Brendiranje kulturom: U ćakuli s mojim gradom

Učitelji pozvani u Školu stvaralaštva i ove su godine imali priliku sudjelovati u radnom druženju hospitanata u kojemu jedni drugima predstavljaju svoj zajednički rad prema zadatku koji smo imali provesti nakon povratka iz Novigrada.

Ove godine odabran je zadatak koji će doprinijeti razvoju sedme ključne kompetencije - osjećaj za inicijativu i poduzetništvo: sposobnost pretvaranja ideja u aktivnosti kroz kreativnost, inovacije i poduzimanje rizika, kao i sposobnost planiranja i upravljanja projektima i osme ključne kompetencije - kulturna svijest i izražavanje sposobnosti da se cijeni kreativna važnost ideja, iskustava i osjećaja u medijima poput glazbe, književnosti i vizualnih i izvedbenih umjetnosti.

Da bismo lakše pristupili zadatku i dobili ideju koje kulturno (ne)materijalno dobro može postati brend, dobili smo na uvid knjigu Jasne Horvat i Josipe Forjan Brendiranje kulturom: glagoljica u kojoj je predstavljen model kružne kreativnosti (područje kreativne industrije) kojemu je idejno polazište glagoljica, odnosno roman Az Jasne Horvat koji je 2010. godine nagrađen HAZO-ovom nagradom.

Učitelji su podijeljeni u skupine i dobili zadatak odabrati jedno vrijedno (ne)materijalno kulturno i tradicionalno hrvatsko dobro koje prema našim saznanjima nije dovoljno priznato, prepoznato i poznato javnosti, a može biti vezano za naš kraj iz kojeg dolazimo ili naše područje kojim se bavimo, a vrijedno je i jedinstveno. Imali smo oblikovati zadatak za svoje učenike u kojemu će oni istražiti i otkriti najbolji način predstavljanja toga dobra.

Ciljevi projekta:

sudjelovanje učenika u timskome radu s obzirom na njegove jake strane, interese i mogućnosti prema vlastitom odabiru objedinjavanje područja različitih ljudskih djelatnosti (interdisciplinarno) poticanje razvoja kreativnog i kritičkog mišljenja te rješavanje problema

predstavljanje stvorenog proizvoda

40 učitelja iz cijele Hrvatske razvrstano je u 8 skupina, a na zajedničkom mrežnom sastanku odabrali smo temu, odnosno jedno (ne)materijalno kulturno dobro, osmislili aktivnosti na sa svojim učenicima koje smo proveli tijekom redovne nastave ili izvannastavnih aktivnosti. S  učenicima smo razmotrili mogućnosti predstavljanja ili populariziranja kulturnog dobra svoga kraja široj javnosti. Izabrali smo temu U ćakuli s mojim gradom i naziv skupine Ćakulone.

Svaka skupina izrađuje jednu zajedničku prezentaciju u kojoj će predstaviti kreativne i istraživačke zadatke za učenike u formi Pecha Kucha, do 20 kliznika i do 7 minuta trajanja.

Kako smo primijenili model kružne kreativnosti?

Učiteljica Valerija Ritterman Medvidović provela je s učenicima aktivnosti koje je predstavila u projektu Mali Splitski rječnik. Kako su došli na ideju i koliko su ju zanimljivo i uspješno ostvarili, uvjerite se sami uživajući u Power Point prezentaciji u prilogu.

Projekt Split u mojim očima nastao je tako što sam učenike odvela u inspirativnu šetnju gradom koja je imala za cilj potaknuti kreativnost, pomaknuti granice učionice i zapaliti maštu učenika.

Podijeljeni u skupine, učenici su dobili zadatke:

1. Fotografi - fotografiraju zanimljive oblike koje uoče na znamenitostima i općenito u staroj gradskoj jezgri - kasnije od njih izrađuju digitalni kalendar u Canvi.

2. Slikari - slikaju ono što oni uoče a i neke motive s fotografija fotografa i pripremaju izložbu.

3. Pjesnici - pišu stihove lirskih pjesama nadahnuti motivima grada.

4. Pripovjedači - uoči zanimljive motive (balkon, tiramolu, prozor, dvor, škure...) i pišu priču).

5. Geografi - istražuju najljepša i najugodnija mjesta za fotografiranje i dokumentiraju ih.

Nastao je mali splitski vodič naziva Split u mojim očima.

Uživajte u našoj Padlet ploči.

Katarina Pleić, prof. mentor

 

 


Osnovna škola "Dobri" Split