2023-04-03 12:59:32
Kreativan pristup lektiri Ivana Kušana Koko u ParizuUčenici 5.b razreda 27.ožujka na satu obrade lektire bili su podijeljeni u četiri skupine kao pravi mali detektivi: pčelice, zečevi, ježevi i dupini. Svaka skupina je imala svoja obilježja po kojima se razlikovala.
U digitalnom alatu Padletu rješavali su raznovrsne zadatke te ih objavljivali po skupinama. Tražila se brzina, uspješnost i točnost pri rješavanju izazovnih zadataka, a neki tragovi su bili skriveni unutar škole.
Trebali su točno riješiti masonski kod koji im je nudio trag za daljnje rješavanje, a također su upoznali i Braillevo pismo iza kojeg se krio idući trag odnosno rješenje zadatka. U predvorju školske kuhinje otkrili su što je Koko doručkovao, u uredu defektologinje uspjeli su riješiti zagonetku koja im je otkrila poznate novine iz romana pod nazivom Večernja truba, a školska knjižničarka im je zavrtjela kotač sreće s pitanjima iz romana i oni koji su bili najuspješniji ostvarivali su bodove. Učenici su istraživali znamenitosti Pariza među ostalim saznali su i naučili ponešto o najvrjednijoj slici Mona Lizi slikara Leonarda da Vincija te su poslušali
pjesmu Parnog valjka Pariz u kojoj su trebali odgonetnuti što je ukradeno u pjesmi ( nada) , a sljedeći trag ih je vodio grčkoj mitologiji i Pandori koja je otvorila kutiju , a na dnu je samo ostala nada. Također istraživali su najpoznatije francuske proizvođače automobila te su trebali pogoditi u kojem autu se vozio Koko diljem Pariza kada je bio otet. Zadatci su bili istraživati poznata francuska jela i kolače, otkriti slavne francuske sportaše i književnike. Uz pomoć slike i traga o kralju Zvonimiru trebali su pogoditi u kojem hrvatskom gradu je bio Koko
(roman Koko u Kninu). Na samom kraju spremačice su imale posljednji trag za sve male detektive, pitanja o grčkom brodovlasniku Somaisu iza čije slike broda se nalazio suvenir Eiffelovog tornja i Kokovo pismo za razred kojeg su učenici pročitali na samom kraju.
Najuspješnija skupina bili su zečevi s 52 boda. Slijedili su dupini s 49 bodova, ježevi s 47 bodova i pčelice s 40. bodova, ali svaka skupina je obavila uspješno sve zadatke i bili su zadovoljni ovakvim načinom obrade lektire.
Ovakav način pristupanja lektiri učenicima se jako svidio i uživali su rješavati sve zadatke. U nastavku možete vidjeti slike sa sata lektire.
Priredila: Valerija Ritterman Medvidović, prof. Hrvatskog jezika
|