preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Prehrana učenika
Produženi boravak
Upisi u 1. razred osnovne škole
Erasmus akreditacija

Priloženi dokumenti:
1.jpg

Upisi u srednju školu
Pretežno vedro

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 3. 2012.

Ukupno: 283378
Ovaj tjedan: 466
Danas: 8
Vijesti - školska godina 2024./2025.

Projekt Pretežno vedro

6. MEĐUŠKOLSKO NATJECANJE IZ EMOCIONALNE PISMENOSTI

 

Prema humanističkom pristupu odgoju i obrazovanju cilj škole nije samo puko stjecanje znanja već cjelovit razvoj pojedinca gdje se uz intelektualne ističu i emocionalne značajke razvoja kao što su svijest o sebi, vještine socijalne komunikacije, razvijanje zadovoljstva, prosocijalnog ponašanja, osvješćivanje vlastitih emocija.


Što znači izraz emocionalna pismenost?

Kada te netko pita kako si?, znaš li izraziti svoje osjećaje? Znaš li prepoznati kako se osjećaš ili odgovaraš samo s dobro, ili loše? Naš mozak može proizvesti brojne osjećaje, a nama je važno da im možemo prepoznati kako ne bi oni nama upravljali nego mi njima.

Izraz emocionalna pismenost odnosi se na sposobnost svake osobe da prepozna kako se osjeća i zbog čega. Isto tako, da možeš razumjeti osjećaje drugih.

Pomaže nam bolje razumjeti svijet oko sebe i njegovati prijateljske i obiteljske odnose.

Što je empatija?

Empatija je sposobnost osobe da se uživi u emocionalna stanja druge osobe i da razumije položaj u kojem se osoba nalazi, kako se osjeća…

To je sposobnost da se staviš u tuđu kožu ili u tuđe cipele…

Što su „JA“ poruke?

Ako ti se čini da se ne znaš izboriti za sebe i da te prijatelji uvijek krivo razumiju, pokušaj s JA porukama.

One nam služe za komunikaciju s drugim ljudima tako da ih ne napadnemo, a ipak se zauzmemo za sebe. Na primjer, umjesto da prijateljici koja često kasni kada idete zajedno u školu, kažeš: „Ideš mi na živce, uvijek kasniš kada idemo u školu.“, upotrijebi JA poruku i reci: „Osjećam se loše kad zakasniš jer se brinem da ćemo zakasniti u školu. Željela bih da dođeš na vrijeme kako smo se dogovorile.“

Igra Pretežno vedro

Što kažeš na učenje ovih vještina putem igre? Želiš li kroz druženje bolje upoznati sebe i drugoga?

Društvena igra Pretežno vedro izrađena je u Školi za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split, a 2018. godine dobila je i svoj digitalni oblik. Naši učenici u školi nerijetko zaigraju ovu društvenu igru. Potrebno je voditi brigu o svom mentalnom zdravlju te na vrijeme osvijestiti osjećaje svoje i drugih. Kroz 150 zanimljivih pitanja ove igre dobro ćete se zabaviti i upoznati sebe i svoje bližnje. Igra je namijenjena svim životnim dobima jer osjećaji ne poznaju granice!

Posjeti mrežne stranice projekta Pretežno vedro i zaigraj digitalnu igru klikom na poveznicu https://www.nzjz-split.hr/PreteznoVedro/pocetna.html.

Saznat ćeš kako su se osjećali naši učenici koji su sudjelovali na 6. natjecanju iz emocionalne pismenosti.

Učenici 6.-ih razreda naše škole već šestu godinu zaredom sudjeluju u međuškolskom  natjecanju iz emocionalne pismenosti koje organizira Služba za mentalno zdravlje Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko dalmatinske županija u sklopu projekta PRETEŽNO VEDRO. Ove godine natjecanje se održavalo 11. studenog u Osnovnoj školi Manuš gdje je sudjelovalo preko 1100 učenika.

PROVEDBA AKTIVNOSTI

Sudjelovanje učenika 6. razreda u aktivnostima projekta Pretežno vedro u našoj školi odvijalo se na satovima razrednika upoznavanjem učenika s projektom, njegovim nastankom i razvojem s naglaskom na emocionalnu pismenost i mentalno zdravlje. Učenici su prije samog školskog natjecanja iz emocionalne pismenosti imali mogućnost igrati igru s karticama u školi, a kući digitalni oblik. Učenici su bili zainteresirani za sudjelovanje i postizanje što boljeg rezultata u atmosferi pozitivnog vršnjačkog ozračja. Natjecanje su provele voditeljice projekta psihologinja Grozdana Matanović i profesorica Katarina Pleić uz podršku i pomoć profesora informatike Ines Jovanović i Luke Kaleba.

PREDSTAVNICI ŠKOLE

Naša učenica Natali Ordulj predstavljala je školu u individualnom dijelu natjecanja gdje su učenici odmjerili svoja znanja i emocionalnu pismenost igrajući Kahoot! kviz. Osvojila je 7. mjesto od 25 škola. Čestitamo joj na tom uspjehu!  Učenici Maja Madunić, Alma Marušić, Bruno Ozretić, Mislav Vuković, Laura Bakota, Nika Radojković, Josip Bernard Borzić i Lara Maleš predstavljali su školu u grupnom natjecanju i kreativnom dramsko-scenskom nastupu gdje su pripremili igrokaz na zadanu temu (videouratci učenika): „Na rođendanu si kod prijatelja čiji roditelji nisu kod kuće. Ekipa te nudi alkoholom i cigaretama i zove te kukavicom zato što ne želiš prihvatiti takav nezdravi način ponašanja i druženja. Odlučio/la si da…“

Osmislili su scenografiju, kostimografiju te zajedničku poruku videozapisa koja glasi: Uklopi se u društvo ili budi bolji! Snimali smo u opuštenoj atmosferi školske knjižnice gdje je ugodni kutak s trosjedom pružio zamišljeno iskustvo dolaska na prijateljski rođendan koji je umalo završio kobno. Rješenjem problemske situacije učenici su pokazali kako izbjeći loš utjecaj društva te utjecati pozitivno na sve prisutne. Učenici su i ovaj put pokazali svoju kreativnost i odgovornost prema radu i s veseljem se uključili u planirane aktivnosti. Velike pohvale i posebno priznanje na iskazanom!

SVRHA PROVOĐENJA PROJEKTA

Svrha provođenja aktivnosti projekta, školskog i međuškolskog natjecanja zaštita je mentalnog zdravlja kroz promicanje i razvijanje emocionalnih kompetencija u učenika, usvajanjem znanja i vještina u prepoznavanju, imenovanju i reagiranju na vlastite i tuđe emocije. Kreativna, edukativna i zabavna društvena igra Pretežno vedro predstavlja odličan alat emocionalnog opismenjavanja učenika i mogućnost učenja kako se nositi sa svojim emocijama, kako ih prepoznati i izraziti. Učenicima je pružena prilika učiti o emocionalnoj pismenosti, govoriti o svojim osjećajima, opisivati ih, prepoznavati, uspoređivati i razlikovati. Budući da su osjećaji vrlo složeni procesi, to nije nimalo jednostavno, ali je vještina koja se može naučiti. Vještina emocionalne pismenosti može učenicima pomoći da bolje razumiju svoje osjećaje i osjećaje drugih, a to im omogućava da budu uspješniji u upravljanju svojim emocijama, u uspostavljanju prihvatljivih odnosa i ponašanja. Na primjer, ako te netko udari da mu ne moraš vratiti, ako si ljut i bijesan kako to kontrolirati. Koliko je važno imati svoj stav i izboriti se za njega.

Pročitajte Abecedu osjećaja u prilogu.

Zahvale profesorima Ines Jovanović i Luki Kalebu na suradnji i pomoći u provedbi školskog natjecanja.

Zahvale profesorima Branki Dominis Mišić i Ines Jovanović na podršci i pomoći oko pripreme videozapisa.

Na poveznici pogledajte videozapis kojim su predstavljali našu školu i uživajte!

Katarina Pleić, prof. mentor


Priloženi dokumenti:
ABCD.pdf (1.14 MB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Kristina Vladić   datum: 6. 12. 2022.

Tražilica

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Popis udžbenika

Virtualna šetnja školom


EDIT CodeSchool


Zahvalnice


OŠ DOBRI

 


eDnevnik


Erasmus


Zaštita djece na internetu

Kviz SafetyNet

E - bonton

 

 





preskoči na navigaciju